A Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) nevű, több mint 120 ezer munkaerő-fejlesztési és HR-szakembert tömörítő intézet szerint a példák azt mutatják, hogy ahol a távoktatást a fogyatékkal élők igényeihez igazították, ott nem csupán jóval szélesebb felhasználói kört sikerült elérni, de a változtatásból minden tanuló profitált.
A tanulmány idézi Fiona Hovert, egy diszlexiával foglakozó szakembert, aki szerint a diszlexiás emberek példáján keresztül szemléltetve mindez könnyen belátható. A diszlexiások speciális e-learning módszereket igényelnek: egyszerű szimbólumokat, könnyű navigációt, egyszerű elrendezést, továbbá audio megoldásokat, ám mindez nem csak számukra könnyíti meg a távoktatás igénybevételét.
A CIPD szerint a humánerőforrás-menedzsereknek komoly szerepük lesz a változások elindításában, különösen a rendszerek beszerzésének gyakorlatában.
A tanulmány megállapítja: a kormányzatnak hangsúlyosabb szerepet kellene vállalnia az e-learninghez történő hozzáférés elősegítésében. A szakértők ajánlásokat is megfogalmaznak, így kérik a kormányokat, hogy „tegyenek a tudatosság növelése érdekében, nyújtsanak pénzügyi támogatást és tanácsadást a munkaadóknak, s mint a területen működő aktor, járjanak elöl jó példával, s alakítsák ki a legjobb gyakorlatot.”
Jessica Jarvis, a tanulmány egyik szerzője szerint a téma aktualitását jól mutatja, hogy csak Nagy-Britanniában 8,5 millió fogyatékkal élőt tartanak számon, akiknek többsége kiszorul a munkaerőpiacról.