A tanulmány szerint az alkalmazottak háromnegyede legalább egy órát azzal tölt, hogy kiderítse, mit takar egy-egy számítástechnikai terminus. Az olyan kifejezések, mint a jpeg, a java script, vagy a cookie nem kevés fejtörést okoznak az alkalmazottaknak, a Computer People nevű cég felmérése szerint.
A felméréshez 1500 dolgozót kérdeztek meg. Az egyik konkluzió szerint a hatékony IT-szakemberek „tisztában vannak vele, hogy a szaknyelv használatát a minimumra kell leszorítani, annak érdekében, hogy ne legyenek ebből kifolyólag fennakadások a munkafolyamatban.”
A kutatásból kiderült, hogy a fiatalabb dolgozók sem élveznek helyzeti előnyt, ők ugyanis legalább annyi hibát vétettek a komputeres zsargon terén, mint idősebb kollégáik. A CP tanulmánya rámutatott egy sor további olyan problémára amely a hiányos informatikai ismeretekből fakad.
A megkérdezettek majd’ kétharmada küldött már olyan e-mailt, amelyhez túl nagy méretű fájlt csatoltak, eltömítve ezzel a címzett postaládáját. Négyből egy ember nem tudja, mire jó a tűzfal, s eljátszott már a gondolattal, hogy kikapcsolja. Az IT-szakemberek szerint ez a legrosszabb döntés lenne az adott helyzetben.
A felmérésben részt vevők negyedének kellett már technikai segítséget igénybe venni, ahhoz, hogy bizonyos információkat letöltsenek.
„Azt tapasztaltuk, hogy egyre több kliensünknek van szüksége olyan kommunikációs szakemberekre, akik megértetik magukat ezen a területen, mert ezzel szavatolható, hogy a cég termelékenysége hosszútávon is megfelelő irányba haladjon” – nyilatkozta a BBC-nek M. Fletcher, a Computer People ügyvezető igazgatója.
A felméréshez 1500 dolgozót kérdeztek meg. Az egyik konkluzió szerint a hatékony IT-szakemberek „tisztában vannak vele, hogy a szaknyelv használatát a minimumra kell leszorítani, annak érdekében, hogy ne legyenek ebből kifolyólag fennakadások a munkafolyamatban.”
A kutatásból kiderült, hogy a fiatalabb dolgozók sem élveznek helyzeti előnyt, ők ugyanis legalább annyi hibát vétettek a komputeres zsargon terén, mint idősebb kollégáik. A CP tanulmánya rámutatott egy sor további olyan problémára amely a hiányos informatikai ismeretekből fakad.
A megkérdezettek majd’ kétharmada küldött már olyan e-mailt, amelyhez túl nagy méretű fájlt csatoltak, eltömítve ezzel a címzett postaládáját. Négyből egy ember nem tudja, mire jó a tűzfal, s eljátszott már a gondolattal, hogy kikapcsolja. Az IT-szakemberek szerint ez a legrosszabb döntés lenne az adott helyzetben.
A felmérésben részt vevők negyedének kellett már technikai segítséget igénybe venni, ahhoz, hogy bizonyos információkat letöltsenek.
„Azt tapasztaltuk, hogy egyre több kliensünknek van szüksége olyan kommunikációs szakemberekre, akik megértetik magukat ezen a területen, mert ezzel szavatolható, hogy a cég termelékenysége hosszútávon is megfelelő irányba haladjon” – nyilatkozta a BBC-nek M. Fletcher, a Computer People ügyvezető igazgatója.