A legegyszerűbb módja, hogy elkerült ezt a helyzetet, ha nem esel bele néhány tipikus munkahelyi csapdába, s fenntartod karriered lendületét, amely továbblendít az ilyen nehéz helyzetekben is.
Kerüld az összehasonlítást
Ha folyamatosan korábbi, vagy kedvenc munkahelyeddel hasonlítgatod össze a jelenlegit, ezzel csak azt éred el, hogy negatív és elégedetlen leszel. Ugyanez a helyzet a kollégáiddal. Ha folyamatosan azon rágódsz, hogy miként kezelik a főnökök munkatársaidat, esetleg ők mennyi időt és energiát fordítanak a munkájukra, jellemzően a számodra negatív példákat találod majd meg, s ez azt eredményezi majd, hogy nem fogod magad jól érezni a bőrödben. Arról nem beszélve, hogy mennyi időt és energiát pazarolhatsz el az efféle elégedetlenkedésre.
Ehelyett gondolkodj el azon, hogyan tehetnéd kellemesebbé a munkakörnyezetedet. Ha nem találsz választ a kérdéseidre, itt az ideje elgondolkodni, hogy neked való helyen dolgozol-e. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy jó irányba halad-e a karriered az adott munkahelyen, s ha az igenlő válaszok nagyobb súllyal esnek latba, mint a nemlegesek, akkor ismételgesd magadban ezeket a pozitív gondolatokat.
Kerüld a pletykát
A munkahelyi pletyka is könnyen megmérgezheti a légkört. Egyrészt csökkentheti a munkavégzés hatékonyságát (amíg pletykálkodsz, addig nem dolgozol), másrészt bizalmatlan, gyanakvó környezetet teremthet, amely a már feljebb említett összehasonlításokhoz vezet, ez pedig senkinek sem jó.
Ha valamelyik kollégád pletykálkodni kezd, gyorsan mentsd ki magad a beszélgetésből, esetleg válts témát, üss meg konstruktívabb hangot, s beszéljétek meg, hogy melyek azok a tényezők, amelyekkel jobbá lehet tenni az irodai légkört.
Kerüld a panaszkodást
Ha folyton apró-cseprő problémákon morogsz, elősegíted a negatív légkör kialakulását, s nem leszel túl népszerű a munkatársak körében, ezzel pedig akár a karrieredet is veszélyeztetheted. Mindig adódik olyan helyzet, amelyen lehet problémázni, azonban ez nem vezet közelebb a megoldáshoz, csak csökkenti az irodai morált és felesleges energiapazarlást idéz elő.
Ehelyett inkább fogadd el a helyzetet és próbáld megtalálni a megoldást. Ha teljességgel elfogadhatatlan a szituáció, s már mindent megpróbáltál, hogy tégy ellene, akkor beszélj róla a kollégákkal és a feletteseiddel, s közösen keressetek megoldást.
Kerüld az aggodalmaskodást
Felesleges olyan dolgok miatt izgulni, amelyeken nem tudsz változtatni, mint például a munkahelyi hierarchia, vagy a bürokrácia menete. Ezek a tényezők adottak lesznek, bárhol dolgozzál is (még akkor is foglalkoznod kell adminisztrációval, ha saját vállalkozásban dolgozol. Építsd be ezeket a helyzeteket és feladatokat a munkarendedbe, így nem kell miattuk feleslegesen aggódnod.
Koncentrálj az éppen aktuális munkára, s vizsgáld meg, hogy azok a problémák, amelyeken aggódsz, milyen kapcsolatban állnak a jelenlegi feladataiddal. Ha nincs közöttük kapcsolat, akkor próbáld feloldani az érzelmi kötődésedet aggódásod tárgyához és foglalkozz a munkával. Ha van közte kapcsolat, akkor sem érdemes aggódni miatta, érdemes úgy tekinteni az adott problémára, mint egy újabb feladatra, amelyet meg kell oldanod, hogy befejezhesd a munkát.
Kerüld az összehasonlítást
Ha folyamatosan korábbi, vagy kedvenc munkahelyeddel hasonlítgatod össze a jelenlegit, ezzel csak azt éred el, hogy negatív és elégedetlen leszel. Ugyanez a helyzet a kollégáiddal. Ha folyamatosan azon rágódsz, hogy miként kezelik a főnökök munkatársaidat, esetleg ők mennyi időt és energiát fordítanak a munkájukra, jellemzően a számodra negatív példákat találod majd meg, s ez azt eredményezi majd, hogy nem fogod magad jól érezni a bőrödben. Arról nem beszélve, hogy mennyi időt és energiát pazarolhatsz el az efféle elégedetlenkedésre.
Ehelyett gondolkodj el azon, hogyan tehetnéd kellemesebbé a munkakörnyezetedet. Ha nem találsz választ a kérdéseidre, itt az ideje elgondolkodni, hogy neked való helyen dolgozol-e. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy jó irányba halad-e a karriered az adott munkahelyen, s ha az igenlő válaszok nagyobb súllyal esnek latba, mint a nemlegesek, akkor ismételgesd magadban ezeket a pozitív gondolatokat.
Kerüld a pletykát
A munkahelyi pletyka is könnyen megmérgezheti a légkört. Egyrészt csökkentheti a munkavégzés hatékonyságát (amíg pletykálkodsz, addig nem dolgozol), másrészt bizalmatlan, gyanakvó környezetet teremthet, amely a már feljebb említett összehasonlításokhoz vezet, ez pedig senkinek sem jó.
Ha valamelyik kollégád pletykálkodni kezd, gyorsan mentsd ki magad a beszélgetésből, esetleg válts témát, üss meg konstruktívabb hangot, s beszéljétek meg, hogy melyek azok a tényezők, amelyekkel jobbá lehet tenni az irodai légkört.
Kerüld a panaszkodást
Ha folyton apró-cseprő problémákon morogsz, elősegíted a negatív légkör kialakulását, s nem leszel túl népszerű a munkatársak körében, ezzel pedig akár a karrieredet is veszélyeztetheted. Mindig adódik olyan helyzet, amelyen lehet problémázni, azonban ez nem vezet közelebb a megoldáshoz, csak csökkenti az irodai morált és felesleges energiapazarlást idéz elő.
Ehelyett inkább fogadd el a helyzetet és próbáld megtalálni a megoldást. Ha teljességgel elfogadhatatlan a szituáció, s már mindent megpróbáltál, hogy tégy ellene, akkor beszélj róla a kollégákkal és a feletteseiddel, s közösen keressetek megoldást.
Kerüld az aggodalmaskodást
Felesleges olyan dolgok miatt izgulni, amelyeken nem tudsz változtatni, mint például a munkahelyi hierarchia, vagy a bürokrácia menete. Ezek a tényezők adottak lesznek, bárhol dolgozzál is (még akkor is foglalkoznod kell adminisztrációval, ha saját vállalkozásban dolgozol. Építsd be ezeket a helyzeteket és feladatokat a munkarendedbe, így nem kell miattuk feleslegesen aggódnod.
Koncentrálj az éppen aktuális munkára, s vizsgáld meg, hogy azok a problémák, amelyeken aggódsz, milyen kapcsolatban állnak a jelenlegi feladataiddal. Ha nincs közöttük kapcsolat, akkor próbáld feloldani az érzelmi kötődésedet aggódásod tárgyához és foglalkozz a munkával. Ha van közte kapcsolat, akkor sem érdemes aggódni miatta, érdemes úgy tekinteni az adott problémára, mint egy újabb feladatra, amelyet meg kell oldanod, hogy befejezhesd a munkát.