"Sexmentes (sic!) munkára keresünk kiemelkedő kereseti lehetőséggel táncoslányokat és hostesseket. Nem csak modelleket keresünk. Kezdők jelentkezését is várjuk!" - íme egy a kevéssé sikerült álláshirdetések közül, amely a gyorsan sokat markolni vágyó hölgyeket ösztönzi mielőbbi munkavállalásra. "A hirdetés láttán rögtön gyanút kellett volna fognom, hogy a külföldi vendéglátós állás mást is takar: sztriptíztáncosnőket kerestek egy olasz intézménybe" - mondja Kinga, aki kétnapos online keresgélés után bukkant rá az ideálisnak vélt munkára. "Bíztam benne, hogy a hirdetést, ahol a részletes munkaköri leírás mellett a cég neve, címe is fel volt tüntetve, a hivatalos képekről már nem is beszélve, komolyan számításba lehet venni. Tévedtem."
© Stiller Ákos |
Hiába a gombamód szaporodó álláskereső oldalak, amelyek mindenféle előzetes szűrés nélkül ontják az állásajánlatokat, a megbízható cégek, képzett szakemberek hirdetései professzionális, piacvezető álláskereső oldalakon koncentrálódnak. Az online álláskereső portálok közül a Jobline, a Jobpilot, a CV Online és a Profession szolgáltatásai a legkeresettebbek.
"Egy álláskereső oldal attól hatékony, ha a keresgélőket és álláskínálókat is meg tudja célozni. Az álláskeresők szempontjából előnyös, ha minél több munkalehetőség közül válogathatnak, amelyeket kategóriánként megjeleníthetnek, majd a kereső segítségével tovább szűkíthetnek addig, amíg meg nem találják a számukra ideális ajánlatot. A másik fél szempontjából alapvető igény, hogy egyszerű hirdetésfeladási felület és önéletrajz adatbázis-kereső rendszer álljon rendelkezésre, hirdetése pedig minél több álláskeresőhöz eljusson. Ehhez nyújt segítséget a hírlevélküldési funkció, amely személyre szabott álláslehetőségeket továbbít az álláskereső e-mail címére" - összegzi tapasztalatait a Jobline.hu munkatársa.
Az álláskereső portálok akkor hatékonyak, ha a szolgáltatások megfelelnek a hirdetők és a munkalehetőségek után kutatók igényeinek - ennek fokmérője a nagy látogatottság, illetve, közvetve, a versenytársak elismerése - fejti ki a szakember. Utóbbit a hitelességre törekvő oldalak a Webaudittal (Medián) méretik. Az oldalletöltésekből és az egyedi látogatók számából kiderül, hogyan alakul a portál látogatottsága, ebből pedig következtetni tudunk rá, hogy bevált-e a stratégiánk - nyilatkozta a Hálónak a Jobline.hu munkatársa.
Ahhoz, hogy egy álláskereső oldal felküzdje magát a legjobbak közé, és vezető pozícióját hosszú távon meg tudja őrizni, nem elég, ha csupán hirdetéseket vesz föl és tesz közzé. A partneroldalakkal, esetenként a kisebb álláskereső portálokkal is kapcsolatot kell tartania. Szép számmal akadnak olyan apró álláskereső oldalak, amelyek nem törekszenek arra, hogy fölvegyék a versenyt a piacvezető portálokkal, inkább egy-egy területre specializálódnak.
LÁSZLÓ ÉVA LILLA