Sokat ront viszont a hatáson az „Üdvözlöm a honlapomon” főcím, ami semmiféle információt nem tartalmaz. Célszerűbb lenne a „Mikromágia” címet használni, ami felkelthetné azok érdeklődését is, akik nincsenek tisztában a kifejezés jelentésével.
Vállalkozás indításánál elengedhetetlen az önálló internetes cím és tárhely, legalább annyira, mint a céges névjegykártya. Ingyenes tárhely használatával a vállalkozó már bemutatkozásakor közli hogy nem veszi komolyan az internetet. Ráadásu azt a hatást keltheti, hogy már a néhány ezer forintos bérleti díjra is sajnálja a pénzt.
A díjmentes tárhey használója komoly kockázatot is vállal: ingyen ugyanis nem várhatja el a folyamatos internetkapcsolatot. A hirdetések pedig lassíthatják az oldal letöltését és kiszámíthatatlanná teszik a honlap küllemét.
Kissé félszegre sikerült a weboldal bemutatkozó szövege: „Ha rokonait, barátait, üzletfeleit, vendégeit szeretné meglepni ...” amely kísértetiesen hasonlít egy „bocsánat, hogy zavarom” mentegetőzéshez.„Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit egy bűvészműsorral.” vagy „A bűvész házhoz jön! Lepje meg...” vagy „Dobja fel...” valószínűleg sokkal hatásosabb lehetne az indítás.
Általában nem szerencsés az intuitív menü használata, de egy bűvész honlapján kifejezetten beleillik a dizájnba. Nem így a bemutatkozó menüpont, amelyben túl sok a privát információ, viszont kevés a szakmai vonal.
A Mikromágiát bemutató részre is ráférne még egy kis finomítás. Erősítené a hitelességet, ha itt – vagy esetleg egy külön menüpontban – elhelyezne néhány, jó bűvészoldalra mutató linket néhány ajánlóval. El kellene dönteni, mi is a menüpont címe: A nyitóoldalon „Az asztali bűvészetről”, a belső oldalon „Az asztali mágiáról” olvashat a látogató.
Megoldatlan a fotók és a videók megjelenítése. Az előbbiek nem túl izgalmasak, az utóbbiak erős tömörítése miatt pedig a trükkök nehezen követhetők. Mindkét audiovizuális eszköz jobban mutatna a honlapba integrálva, külön médialejátszó, képablak megnyílása nélkül.
Kissé divatja múlt, hogy a belső oldalak áttetsző „papírlapon” jelennek meg. Inkább zavaró, mint érdekes. Még ennél is kevésbé szerencsés, hogy ezeken az oldalakon az alul megjelenő „vissza” gomb az egyetlen navigációs elem. Veszélyes megoldás, mert a megfelelő kínálat hiányában a látogató könnyen továbbállhat!
A cél persze az új meghívások begyűjtése, de legalább az érdeklődés felkeltése. A címlapon szerepel ugyan egy e-mail cím és egy telefonszám, de mindenképpen érdemes volna ezt a belső oldalakon is szem előtt tartani. A jelenlegi címnél hatásosabb lehetne egy jozefk@mikromagia.hu. Az sem számít már varázslatnak, ha az e-mail címre kattintva megnyílik a levelező program.
Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu