A Tesco nem nagy tényező a nemzetközi piacon

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Tesco főnöke elégedett a kiskereskedelmi vállalkozás külföldi teljesítményével, de véleménye szerint cége még viszonylag kis "játékosa" a nemzetközi piacnak.

Sir Terry Leahy a brit piacon szerzett túl nagy részesedésükkel kapcsolatban - ami az élelmiszerforgalmazásban a jelentések szerint 30 százalék körüli már - azt nyilatkozta, hogy a vásárlók azok, akik végső soron eldöntik, milyen jelentős piaci tényezővé válik egy cég.

A Daily Telegraph című lapnak nyilatkozta a vállalat 2 milliárd angol font értékű nyereségéről, hogyha ezt leadózzák és a teljes árbevételhez viszonyítják, akkor egy mindössze 3 százalékos arány jön ki. A brit kiskereskedelmi piacot úgy jellemezte, hogy a lakosság több mint 90 százalékának legalább három kiskereskedelmi lánc közül van választási lehetősége.

A brit sajtó szerint a Tesco tovább akar terjeszkedni külföldön, s emlékeztet rá, hogy történetében először megjelent nemrég az Egyesült Államokban.

A társaság 53 magyarországi üzletében 17.000 munkavállalót alkalmaz, és hetente csaknem kétmillió vásárlót szolgál ki.