Célegyenesben a Gazdasági Kalandjáték

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Junior Achievement Magyarország 2006. március 9-10-én rendezi meg Budapesten az AEGON Oktatási Központban az V. Gazdasági Kalandjáték Országos Önálló középiskolai tanulmányi verseny Döntőjét, amelyen tíz hazai középiskolás csapat verseng.

A döntőbe jutott csapatok
1. II. Rákóczi Ferenc Mezőgazdasági, Közgazdasági, Informatikai Szakközépiskola; 2. II. Rákóczi Ferenc Mezőgazdasági, Közgazdasági, Informatikai Szakközépiskola; 3. Kemény Gábor Logisztikai és Közlekedési Szakközépiskola;
4. Kőrösy József Közgazdasági és Külkereskedelmi Szakközépiskola; 5. Neumann János Középiskola és Kollégium; 6. Pálffy Miklós Kereskedelmi Szakközépiskola és Szakiskola; 7. Pálffy Miklós Kereskedelmi Szakközépiskola és Szakiskola; 8. Surányi Endre Szakképző Iskola és Kollégium; 9. Táncsics Mihály Közgazdasági Szakközépiskola; 10. Vasvári Pál Közgazdasági Szakközépiskola. 
A versenyre 73 diákcsapat jelentkezett, akik a két fordulós, interneten zajló selejtező során egy szimulált gazdasági társaságot alapítva, olyan témákban dolgozták ki elképzeléseiket, mely korszerű és innovatív tevékenységet végez egy már a piacon szereplő termék vagy szolgáltatás nyújtásában.


2006. február 16-án rendezte meg az alapítvány az elődöntők után versenyben lévő legjobb 20 csapatnak a Gazdasági kalandjáték regionális elődöntőjét Szegeden és Budapesten, ahol 10-10 csapat versengett a döntőbe jutásért. Elméleti tudásukban és szakmai felkészültségükben a legkiválóbb, a feladatok kivitelezésében pedig a   legötletesebb pályamunkát elkészítő csapatok jutottak a végső tízbe.

A döntő zsűrijében olyan  szakemberek vannak, mint Leskó Tamás, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezető-helyettese, Mohai György, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgató-helyettese, Szauer Péter, a HVG Kiadó Zrt. vezérigazgatója,  és Tomka János, KPMG Partner.

A tanulmányi verseny célja, hogy megismertesse a diákokkal a versenyhelyzet sajátosságait, ezáltal felkészítse őket a munkavállalásra, az üzleti, vállalkozói életpályára. A szervezők a verseny lebonyolításával arra kívánták felhívni a figyelmet, hogy az iskolapadban megszerezhető, elméleti képzés mellett a diákoknak a gyakorlati, gazdasági ismeretek elsajátítására is szükségük van.

A Junior Achievement Magyarország Alapítvány
A szegedi központú, országos hálózattal rendelkező Junior Achievement Magyarország Alapítvány (JAM) célja elméleti és gyakorlati ismeretek oktatása diákok számára. Az alapítvány működése során elsősorban a piacgazdaság jelentőségére, a vállalkozások szerepére és a gazdaság saját jövőjükre gyakorolt hatására hívja fel a tanulók figyelmét. Az elmúlt 12 tanév során 46 ezer diák tanult az alapítvány programjai alapján, és hozzávetőlegesen 10 ezer  diák vett részt rendezvényeiken, melyek az ország több mint 300 általános- és középiskolájába jutottak el.