Illúzióromboló a házilag barkácsolt weboldal

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

Az üzleti tanácsadás, az üzleti partnerek közvetítése a bizalomra épül. A bizalom kialakulásában jelentős szerepe lehet a külsőségeknek is. Komoly kockázatot vállal az a tanácsadó cég, amelyik házi kivitelben készíti el honlapját.

Gyenge animációval adja meg honlapjának alaphangját a pécsi Infocus Consulting. Általában nem sok értelme van az úgynevezett nyitó animációknak, de egy információs honlap mégcsak nem is  indokolható a jelenlétük.

Ha pedig ez az animáció nem is érdekes különösebben  akkor hatása a tervező szándékával ellentétes hatást vált ki. Súlyos hiba, hogy az Infocus nyitóoldalán megjelenő animáció végtelenített, a látogató percekig nézheti, mire rájön, hogy ennek soha nem lesz vége. Hiányzik a „skip intro”, vagy másnéven ugrás a főoldalra link is. A főoldalra érve azonnal kiderül, hogy a honlap háziipari munka, vagy a forrás szerint a Xara Webstyle barkácskészlet használatával készült.

Az angol nyelvű oldal tartalmi egységeinek címei, illetve a menücímek semmiféle támpontot nem adnak arról, mivel is foglalkozik az Infocus Consulting. Nagy hiba, hiszen ezek azok a pontok, amik képesek megragadni a látogatók figyelmét. Érthetetlen, hogy az angolul „beszélő” oldalon mit keres a magyar nyelvű „Köszöntő” menüpont.

A végsőkig elszánt érdeklődők, akiket még nem riasztott el a bevezető animáció és a szerencsétlen főoldal az apró betűkel írt, ráadásul nem nagyítható szövegből megtudhatják, hogy éppen egy regionális fejlesztéssel  és üzleti tanácsadással foglalkozó, partnerül ajánlkozó vállalkozás honlapját nézegeti.

Nem tudom, mekkora cég az Infocus Consulting, de attól tartok, hogy nagy luxus ilyen arcát mutatni a külvilág felé. Ha a cég üzletszerzésre, üzleti kapcsolatok építésére és fenntartására kívábja használni honlapját, annak meg kell felelnie bizonyos alapvető elvárásoknak. Ahogyan – feltételezem - irodájukban sem házilag barkácsolt, vagy otthonról kiselejtezett bútorok között fogadják a befektetési szándékkal érkező üzletfeleket, ugyanúgy használható információkban gazdag, naprakész és a cég imázsát építő honlappal kellene megjelenniük az interneten is.

Ezen a jelenlegi honlapon nincs értelme javítgatni. Mindenképpen javaslom az internetes startégia újragondolását és az azt követő professzionális kivitelezést:

Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu