Egyszerű oldal, felesleges felhajtás nélkül. Aki offshore céget akar alapítani, vásárolni, nyilván nem is valamilyen "csilli-villi" weboldalra kíváncsi.
A honlap logója azonban kissé jelentéktelen. A fejléc szálló madarai feltehetően az offshore befektetések szabadságát kívánják szimbolizálni. Kicsit üres, nem eléggé érdekes ez a fejléc. Egy markánsabb logó és fejléc összeállítás jobban meg tudná ragadni a látogatók figyelmét.
Túlságosan diszkrét a felső menü, amely első ránézésre sormintának tűnhet. Nem érthető, hogy miért kellett függőleges formában is duplikálni. A felhős kép háttérként használása az oldalsó menüben nemcsak unalmas, de kifejezetten zavaró.
Szinte minden honlapdiagnózisban leírom, hogy a nyitóoldalt feltétlenül érdemes egy átlagos képernyő méretén belül tartani. Csak ez garantálja, hogy valamennyi fontos információ eljut az innen induló látogatóhoz. Az offshore.co nyitóoldala hosszú, ezen valószínűleg csak a legelszántabbak rágják magukat keresztül.
A honlap készítője ráadásul elkövette az egyik leggyakoribb hibát: a tevékenységüket jellemző, a figyelmet megragadó kulcsszavak helyett hosszú cégismertetőt helyezett el a címlapon. A helyzetet itt még a nehezen olvasható, apró betűk is súlyosbítják.
Sokan úgy gondolják, hogy az iskolai évek során kellően megtanultak fogalmazni ahhoz , hogy saját maguk írják honlapjuk szövegeit. Logikusnak tűnik, ráadásul kik tudnának jobban bemutatni a céget, mint az ott dolgozók? A hatásos honlapszöveg megírása speciális szakértelmet igényel.
A legtöbben úgy érzik, hogy egy cég bemutatásához „hivatalos stílusban” kell fogalmazni. Így születnek a sokszorosan összetett, tekervényes, bikkfanyelven megírt mondatok. Ez alól az Offshore.co honlap sem kivétel.
A honlapot átnézése után úgy tűnik, hogy elsősorban az offshore ügyletekkel tisztában levő potenciális ügyfeleknek szól. Nehezen képzelhető el, hogy valaki az egy ismeretlen cégtől interneten keresztül, még csak nem is titkosított csatorna alkalmazásával offshore szolgáltatásokat rendeljen, és ehhez megadja„érzékeny” adatait.
Jóval életszerűbb, ha a tanácsadó cég alapvető információkkal látja el az érdeklődőket. Témába vágó cikkekkel, tanulmányokkal bizonyítja szakértelmét, majd az így megszerzett bizalmat próbál üzletetet csinálni.
Az Offshore.hu honlap jó kezdeményezés, de sok munkára van még szükség ahhoz, hogy a jelenlegi, meglehetősen „száraz” oldal offshore „tudásközponttá”, s ezáltal a tanácsadó cég a témában megkerülhetetlen tényezővé váljon.
Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu