Április 30-ig kell regisztrálni az e-bevalláshoz

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Eddig 33 ezer magánszemély és vállalkozó regisztráltatta magát valamelyik okmányirodában 96 ezer vállalkozás nevében, ami jóval több az erre kötelezettek számánál - jelentette be Futó Iván, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) elnökhelyettese.

A május 1-től elektronikus adóbevallásra és adatszolgáltatásra kötelezett mintegy 51 ezer cég és magánvállalkozó közül azonban 18 ezer még nem regisztráltatta magát, holott ennek hiányában nem tudják majd bevallásukat benyújtani május 12-én.

Erre egyébként a hét végéig van módjuk, ugyanis a regisztráció határideje április 30., aminek megtörténtét nyolc napon belül be kell jelenteni az adóhatóságnak. 
  
Az APEH statisztikái szerint április 19-20-án 90 ezer bevallás érkezett, ennek fele a chipkártyával aláíró tízezres legnagyobb adózói körből, másik fele pedig az ügyfélkapun keresztül, jelszavas rendszerben.
 
Az okmányirodai regisztrációval kapcsolatban segítséget lehet kérni a 189-es
ingyenesen hívható kormányzati zöld számon, az www.apeh.hu honlapon
valamint az APEH központi tájékoztatási vonalán, a 06-40-42-42-42-es
kék számon.
   
Az APEH statisztikái szerint április 19-20-án 90 ezer bevallás érkezett, ennek fele a csipkártyával aláíró körből ide tartozik a tízezer legnagyobb adózó, illetve a 450 kiemelt adózó, másik fele pedig az ügyfélkapun keresztül, jelszavas rendszerben.

Az elnökhelyettes kiemelte: míg tavaly 51 magánszemély nyújtotta be elektronikus úton adóbevallását, addig a idén április közepéig már 25 ezer. Mellettük 20 ezer vállalkozó is ezt az utat választotta, nekik ugyanis a múlt évben nem volt még erre  módjuk. A bevallások 61 százaléka az APEH honlapjáról letöltött nyomtatványokon érkezett. 
   
Májustól megszűnik a csipkártyás rendszer - emlékeztetett az elnökhelyettes. A kártyával rendelkezőknek nem kell az okmányirodában regisztráltatniuk magukat, ám a képviseleti megbízásról szóló bejelentést nekik is el kell juttatniuk az adóhivatalhoz. 
   
Az eddigi on-line kapcsolatot, amikor az ügyfelek közvetlenül az APEH portáljával álltak kapcsolatban, májustól az ügyfélkapun keresztül elérhető postafiók-rendszer váltja fel. Az ügyfél a bevallás benyújtásáról azonnal kap majd egy nyugtát, ez számít a bevallás időpontjának. Ha többszörös aláírás szükséges, a rendszer üzenetet küld arról, meddig kell jóváhagynia a többi aláírónak az ügyfélkapu portáljára jóváhagyásra kitett nyomtatványt.