A december 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 733 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 10 százalékkal több mint 3 hónappal, és 47 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. Az idei év végére várhatóan 903 ezerre nő a lakossági ügyfelek száma - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile a Sun Microsystems Kft.-val közös felméréséből.
Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 112 ezer volt, ami 9 százalékos, illetve 44 százalékos növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. Becslések szerint 2006 végére 139 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül is.
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a tranzakciók ellenőrzése, illetve a számlainformációk lekérdezése került. A korábbi negyedévektől eltérően, a többi online banki szolgáltatás (befektetési termékek, csoportos beszedési megbízás) tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.
A pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe viszont az előző negyedévhez képest kismértékű visszaesést mutat. A csökkenés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható pesszimistább véleményformálásának tudható be. A bankok és a biztosítók közötti véleménykülönbség az internetes pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban a harmadik negyedévhez képest nőtt, mivel a válaszoló biztosítók a korábbi időszakokhoz hasonlóan, kevésbé derűlátóak, mint a bankok.
Mennyire népszerű az internetes bankolás?
Utolsó frissítés:
A lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 47, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 44 százalékkal emelkedett. A tranzakciók közül továbbra is az átutalások online aránya növekedhet a legnagyobb mértékben.