A CTnetwork szöveges hirdetéseivel böngészés közben ma több mint háromszáz magyar weboldalon találkozhatunk. A hálózat a kis büdzsével rendelkező hirdetők számára is elérhetővé teszi, hogy nagy látogatottságú portálokon jelenítsék meg hirdetéseiket. Legutóbb például az [origo] csatlakozott teljes portfoliójával a rendszerhez.
Ahhoz, hogy érezhető legyen a hirdetés legalább ezer kattintásra elegendő összeget érdemes áldozni - mondta a hvg.hu kérdésére Kristók Balázs, a kkv üzletág igazgatója. Ebből már lehet érezni, hogy van-e vásárlóerő az oldalra így eljutó látogatók mögött vagy sem. Ha nincs, az még nem biztos, hogy azt jelenti, hogy a rendszer nem elég hatékony.
Egy érdeklődő kattintáshoz 1-2 ezer megjelenés szükséges. Ha ennél kevesebb megjelenés számból történik egy átkattintás az már átlag felettinek nevezhető. Egy kampány során néhány száz érdeklődőtől több 10 ezer látogatóig tud a rendszer érdeklődőket biztosítani egy hirdetőnek - akár folyamatosan - persze a hirdetés jellegétől függően.
A kampány sikere függ: |
- a szolgáltatás megfelelő ár/érték arányától, - a hirdető weboldalának minőségétől, az információ nyújtási képességétől, - a hirdetés jellegétől és az elért kör közötti lefedettségtől, - a CTnetwork hirdetés optimalizálásától - a szöveges hirdetések kreatívjaitól |
Egyszerre érdemes akár több szöveges hirdetés változatot párhuzamosan futtatni, hogy többféle célközönséget meg lehessen célozni. A reklám vonatkozhat egy akciós időszakra, de a legtöbb visszatérő hirdető folyamatosan hirdet - hangsúlyozta az igazgató.
"Ugyanez igaz az összegre is. Van aki előre meghatározza a havi hirdetési keretét erre a felületre, és akkor sem hirdet többet, ha a kerete gyorsan elfogy, de vannak olyanok is akik azonnal utána töltik az egyenlegüket, hogy a folytonosság ne szakadjon meg" - magyarázta.
Ha ezek a feltételek adottak, akkor várható, hogy a hirdetések akár közvetlen forgalom növekedést is eredményeznek a hirdető számára.
Többféle módon mérhető. Akár egyedi linket hozzárendelve a hirdetéshez, ami a regisztrációig, ajánlatkérésig, vagy a megrendelésig is nyomon követheti a
weboldalra érkező látogató tevékenységét.
A legfőbb mutató az oldal látogatottságának növekedése lehet, ami áttételesen az árajánlat kérések számának, és érdeklődések számának
változásában is meg kell, hogy jelenjen.
Egy másik direkt mérési mód, ha a CTnetwork hirdetések az weboldalnak egy
olyan aloldalára irányítanak, amely csak innen érhető el, és egyedi kedvezményt, vagy valamilyen kupont tartalmaz, amit az érdeklődő beválthat egy vásárlás esetén.