Sok kattintás is lehet kevés

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

Két különböző domain név ugyanarra a portálra viszi a látogatót. A honlap készítői ugyanis több profilban utaznak egyszerre, s ezt ügyesen ki is aknázzák. A jó keresőmarketing azonban nem elég hatékony, ha az egyes menüpontok megtévesztőek vagy nem lényegretörőek.

Az Emlékkönyvek honlap készítői  két különböző, profiljukba vágó címen is elérhetőek, valószínűleg azért, mert időben cselekedtek.  A www.eskuvore.hu, illetve a www.emlekkonyvek.hu domain a PallaP Kft. tulajdonában van.

A cég nyitóoldalán látszik az igyekezet, de feltűnik az is, hogy az oldalt készítő grafikus inkább a hagyományos, „papírvilágban” van otthon. Ez a visszafogott, elegánsnak szánt, de inkább konzervatív forma- és színvilág a nyomtatott világban megél, a weben azonban inkább bágyasztóan hat.

A címlap legfeltűnőbb eleme egy virágcsokor. Hiányzik viszont a céglogó. A cirkalmas „Emlékkönyvek” felirat nem tekinthető annak. A csokorról érdemes lenne lemondani, mivel sokakat megtéveszthet, azonban egy egyedi logó sok látogatót hozhat.

A Könyvekről menüpont alatt részletes ismertető olvasható a kínált emlékkönyvekről. A szöveg viszont nem a webes olvasási szokások figyelembe vételével készült. A hosszú, többszörösen összetett mondatoknál sokkal hatásosabb lenne a lényeg rövid kiemelése. A legfontosabb mondatok kikerülhetnének a nyitóoldalra is, így a látogatók azonnal megtudhatnák, mire is számíthatnak belső oldalakon.

Megtévesztő a Katalógus menüpont is. Itt igazából a kínált termékeket lehet kiválasztani és megrendelni. Ez tulajdonképpen a webhely lényege, minden más csak „körítés”. Jobb lenne tehát vonzóbb menücímet választani és a vásárláshoz vezető utat markánsabban kijelölni, azon az érdeklődőket ügyesen, de nem túl erőszakosan végigvezetni.

A termékeket bemutató oldal elég sűrű és hosszú, közben bal oldalon sok üres hely maradt. Tipikus példája az olyan tervezésnek, ahol a grafikai (pre)koncepció független a stratégiai céloktól.

Szerencsétlen megoldás, hogy a nyitóoldal bal oldali menüjének alján olyan menüpontok is megjelennek, amik „idegen” oldalakra vezetnek. A külső oldalakra (például a partnerekhez) vezető linkeket illene jelölni . Annál is érthetetlenebb ez, mivel a felső, vízszintes menü alatt  létezik egy korrekten kivitelezett Partnerek szekció. Zavaró az is, ahogy a nyitóoldalon még oldalt elhelyezkedő menü sután felugrik az oldal tetejére, de sehogy sem találja a helyét.

A honlap láthatóan igyekezettel, odafigyeléssel készült. Ennek ellenére messze nem aknázta ki a témában rejlő lehetőségeket. Jó iránynak lenne szorosabb, a honlap tartalmára is kiterjedő összefogást a partnerekkel.

Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu