Ennek a felületnek az lenne a feladata, hogy megragadja az ide csalogatott szakemberek figyelmét, meggyőzze őket arról, hogy érdemes beljebb lépni. Itt tehát inkább a friss híreket, hasznos információkhoz vezető legújabb linkeket, a friss fotókat kellene bemutatni. A honlap készítőinek céljait elegendő egy szerényebben elhelyezett „bemutatkozás” menüpont alatt elhelyezni.
Ott azonban el kellene dönteni, hogyan is írandó helyesen az ipartestület neve: „Szobafestő Mázoló Tapétázó Országos Ipartestület”, vagy „Szobafestő-mázoló-tapétázó Országos Ipartestület”. A honlapon ugyanis mindkét írásmód szerepel
Rutinos internetező bizonyára átugorja az első néhány menüpontot és azonnal a hírek olvasásával kezdi a tájékozódást. Ennek az oldalnak két alapvető baja van. Az egyik a túlzsúfoltság, a gyors áttekintést, tájékozódást segítő strukturáltság hiánya, a másik a linkek jelöletlensége.
A hírszolgáltatás sebessége (havi 1-2 hír) nem indokolja ezt a tömörséget. A címek alatt érdemes volna 1-2 mondatban összefoglalni a hír lényegét. Így az olvasó könnyebben eldönthetné, kíváncsi-e a részletekre. Az egyes hírek között kevés a hely. Legalább még egy sort ki kellene hagyni.
Egyértelműen (színnel, aláhúzással) jelölni kellene, hogy a hír címe valójában a teljes hírhez vezető link. E mellett még az összefoglaló alá is kerülhetne egy „tovább>>” , vagy „részletek >>” link. Ezek azok az általánosan elfogadott internetes megoldások, amiket érdemes megtartani.
A hírek oldalán kiemelve érdemes felhívni a figyelmet a következő rendezvényre. Így azok is észreveszik, aki esetleg nem lépnek be a rendezvények oldalára.
Ügyetlen a képgaléria megoldása, mivel a menüpontra kattintva ugyan láthatóak lesznek az almenük, de semmi sem jelenik meg a honlap középső felületén. Ki lehetne tenni egy válogatást (több esemény képeiből), a legfrissebb képet, a legnépszerűbb képet, csak így, üresen ne maradjon az oldal!
Megtévesztő az „On-line kereskedők” menüpont. Logikus lenne, hogy itt az interneten elérhető, esetleg online rendelés is felvevő üzletek listája szerepeljen. Helyette csak egy szolgáltatását kínáló cég elérhetősége található.
A „Tudásbázis”cikkei érdekesek, de elég rosszul olvashatók. Sokat segítene a levegősebb tördelés, de feltétlenül szükség lenne egy nyomtatható (csak a szöveget kinyomtató) változatra is.
A honlap szokványos (3 hasáb + fejléc) szerkezete mellett üdítően hat a friss és stílszerű színvilág. Nem igazán érthető viszont, hogy mi szükség van a vízszintes, szürke elemre a fejlécben.
Érdekes lenne tudni, hogy a festő szakma él-e az Ipartestület által kínált internetes lehetőségekkel, egyáltalán, látogatják-e ezt a honlapot. Ha igen – remélem így van – feltétlenül alkalmat kellene teremteni rá, hogy ők is elmondhassák véleményüket. Jelenlegi formájában ez a honlap túlságosan egyirányú.
Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu