Mindenkinek kellene DM-ezni, a legkisebb, egyszemélyes cégtől kezdve az egészen nagy, többmilliárdos középvállalatig. Ez ugyanis a legsokrétűbb marketing eszköz a kisvállalatok számára. Alkalmazhatják vevőszerzésre, rendkívüli hatékonysággal adhatnak el vele a régi vevőiknek, szerezhetnek vissza elveszett vásárlókat, erősíthetik vele a vevői hűséget és tarthatjuk a kapcsolatot a teljes ügyfélbázisukkal.
Ennek ellenére a megkérdezettek cégek mindössze 48 százaléka használja ezt a direkt marketing eszközt - derül ki a Marketing Commando július elejei gyors felméréséből, ahol több mint 300 válaszból 177 értékelhető született.
A direkt marketingezők száma |
Negyvenegy százalékuk hasz-nálja a direkt marketinget , ennnél kicsit több azaz 47,5 százalék nem használja, de tervezi, s csupán 11, 3 százalék nem használja és nem is tervezi a jövőben sem. |
Aki DM-et nem használja, az jó eséllyel vagy nem tart megfelelő kapcsolatot a régi vevőivel. Ennek vevővesztés, konkurenciához való átpártolás lesz az eredménye, vagy pedig valami más, valószínűleg drágább marketing eszközzel tartja a kapcsolatot. Email-en keresztül célszerű kizárólag a régi vevőkkel kapcsolatot tartani, nem pedig új vevőt ne!)
Egy érdekes szakmai finomság a „duci” boríték. Nagy probléma DM-nél, hogy a levelek tekintélyes része kinyitás nélkül kerül a kukába. A kinyitott borítékok arányát drámaian növelhetjük a „duci” boríték alkalmazásával, azaz amikor a címzett látja, érzi a borítékon, hogy nem csak egy levél van benne, hanem valami más is.
Ennek a legegyszerűbb, legolcsóbb de óriási sikert aratott verzióját egy pályázati tanácsadó cégnél vezették be, ahol a vevőszerző DM kampány utolsó elemét nem összehajtogatták, hanem egy csomóba gyűrték össze és úgy helyezték a borítékba. A DM szövegében utaltak is erre:
„Mivel az előző leveleimre nem kaptam választ, gondolom ezek a kukában végezték: most megspóroltam Önnek az összegyűrés fárasztó feladatát...” A duci borítékra remek példa volt még egy minőségbiztosítási cég, amely egy DVD anyagot küldött ki meglévő partnereinek, amihez mellékelt egy mikrózható pattogatott kukorica csomagot is.Mit szólnál, ha megvennél egy DM-ben hirdetett terméket, majd egy hét múlva kapnál egy ajánlatot, hogy ugyanazt a terméket féláron is megvásárolhatod? A profi DM-ezők tudják, hogy kulcsfontosságú az adatbázis kezelés: hogyan regisztráljuk a vásárlásokat, a vevőket, a kiküldött ajánlatokat?
A cikksorozat harmadik részében elkezdjük együtt alkalmazni a DM-et, és megnézzük: új vevőket hogyan lehet DM-mel szerezni.
Wolf Gábor
www.marketingcommando.hu