Az Upline.hu cég szakmai szemináriumot szervez, amire kedvezményt kapnak az időben jelentkezők. Az ötlet jó, azonban a honlapon található információhalmazban könnyen elveszhet az olvasó.
A weboldal fejlesztője ugyanis nem élt azzal az internet adta lehetőséggel, hogy struktúrálja a cég üzenetét. Az ömlesztett tartalom egyetlen hosszú oldalon pedig inkább taszítja, mint vonzza az olvasót. Nem éppen kellemes a szemnek a tipográfiai zűrzavar sem. Figyelemfelhívás helyett inkább zavarja az olvasót a túl sokfajta betű és szín alkalmazása.
Zavarbaejtőek a honlapon található linkek is, amelyek különböző MLM-oldalakra vezetik a látogatót. Etikailag is megkérdőjelezhető a látogató úgymond megvezetése ezzel az eszközzel.
A képi megjelenítés is hagy némi kivánnivalót maga után. A sikeres és magabiztos fiatalember képe, aki egyébként a cégvezető, első látásra valamilyen fotótárból vett illusztrációnak tűnik. Ez nem a legjobb cégimázs. Az oldal közepén található földgömb közhelyveszélyt jelent, a mellette számítógépező idősebb cégvezető, akit érdeklődéssel figyel egy fiatal kolléga. szintén elcsépelt, de még mindig jobb, mint a gép előtt ülő fiatal nő fölé hajoló, annak munkáját ellenőrző vezető. Egyszóval hiányzik a honlapról eredetiség, az olvasót magával ragadó képi illusztráció.
Hasonló a helyzet azaz itt található idézetekkel, amelyek lehet, hogy angolul jól hangzanak, magyarul azonban nem eléggé frappánsak. Nem valószínű, hogy az Upline oldalára látogatók többségének a leghalványabb fogalma lenne arról, ki is az idézett Jim Rohn. Célszerű óvatosan bánni a „világhírű szakértőkre” alapozott üzlettel. Ma már ugyanis bárki pillanatokon belül ellenőrizhető az internet segítségével.
Javaslatok az oldal készítőinek:
● bontsa önálló oldalakra a mondanivalót
● készítsen a látogatót segítő, egyszerű, átlátható navigációs rendszert
● lássa el korszerű, vonzó külsővel az oldalakat – ebben érdemes grafikus segítségét igénybe venni.
A „nemzetközi szupermarketing szakemberek” honlapjai általában alaposan elmaradnak attól, amit ma a webes kommunikáció élvonalának számít. Talán szándékosan. Ez a harsányság, szájbarágás leginkább a DM hírlevelekre hasonlít. Az Upline honlapon erős nyomot hagyott mindez.
Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu