A nyitóoldalra nem ártana egy-egy meggyőző fotó a házról és a kertről. A kép alatt, felett vagy mellett érdemes lenne néhány mondatban összefoglalni a szolgáltatás legfontosabb jellemzőit. Röviden, tömören, figyelemfelkeltően.
Feltűnő helyen célszerű elhelyezni a rendeléshez szükséges e-mail címet és a telefonszámot. Elrejtésükkel sok érdeklődőt el lehet veszíteni.
Szükség lenne még néhány menüpontra:
• A vendégház (itt lehet részletezni, mi is „tud” a ház)
• Felszereltség (mi van – mi nincs)
• Galéria (ide kerülhet a többi kép)
• Programajánló
• Az Őrség (alapvető információk teljesen tudatlanoknak
• Linkek
A fenti vázlat csupán iránymutató lehet, a menüpontok számát és azok tartalmát részletesen ki kell dolgozni. Nem árt figyelembe venni azt sem, hogy nehezebben olvasható a folyó szöveg, ezért érdemes felsorolást alkalmazni.
Az itt felsorol alapvető információk mellett érdemes néhány egyszerű szolgáltatást is nyújtani.:
• Információkérő „űrlap”. Előfordulhat, hogy az érdeklődő nem a saját gépéről ír, nem áll rendelkezésére levelező program. Egyébként is vannak, akik szívesen használnak ilyen online „formanyomtatványt”.
• A szabad / foglalt napok jelzése. Az érdeklődők és a szállásadó is felesleges munkától kímélheti meg magát, ha az interneten látható a vendégház foglaltsága. (Ehhez persze kell egy egyszerű program, illetve az, hogy a szállásadó rendszereses frissítse az interneten elérhető információkat.)
• Vendégkönyv. Az új látogatókat mindig érdekli az „elődök” véleménye, tapasztalata. Az egyik leghatékonyabb marketingeszköz, érdemes élni vele!
Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu