Magyarországon jelenleg a mezőgazdaság potenciális teljesítményének mindössze 60 százalékát használják ki, a fennmaradó hányadra piacokat kell találni azért, hogy a termelés növelhető legyen - hangsúlyozta Gráf József, földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter a Coop Hungary Zrt. mai sajtótájékoztatóján. Új vagy bővíthető piacként megemlítette Oroszországot, Horvátországot és Kínát. Gráf József szerint a cél az, hogy az élelmiszert árusító üzletekben a magyar termékek aránya átlagosan meghaladja a 70 százalékot.
A miniszter szerint a magyar agrárágazat jó irányba fejlődik, amit az is mutat, hogy a hagyományosan magyar piacnak számító Oroszországba a múlt évben a kivitel értéke több mint 30 százalékkal emelkedett. Az idei első félévben a növekedés több mint 10 százalékot tett ki.
A Coop-csoport üzleteiben már jelenleg is több mint 90 százalék a magyar élelmiszerek aránya. Holnap pedig Budapestről indul a Coop Rally mezőnye 50 autóval azért, hogy a magyar élelmiszer-előállítókat, feldolgozókat és üzleteket felkeresve, támogassák a magyar élelmiszerek forgalmazását és fogyasztását.
Hetven százalékra növelnék a magyar élelmiszerek bolti arányát
Utolsó frissítés:
Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter szerint 70 százalékra kellene növelni a magyar termékek arányát az élelmiszerboltokban. Ebben közreműködik a Coop Hungary Zrt. is, amely holnaptól a Coop Rally országjáró turné keretében ösztönzi a kereskedőket.