Akadályverseny a neten

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az üzleti honlapok „titka” nagyon egyszerű. A látogató tudomására kell hoznunk, hogy mivel foglalkozik a cég és meg kell győznünk arról, hogy a kínált termékeket, szolgáltatásokat nálunk érdemes megvásárolni. Ezek után már csak azt kell megnéznünk, hogy a honlapodon mi segíti és mi a akadályozza ezt a folyamatot.

NetAccess az itt vázolt stratégia helyett egy különösebb információt nem hordozó bevezető ( úgynevezett „splash”) oldallal nehezíti meg a belépést, majd a kínált termékeket szerényen, minden különösebb kiemelés nélkül a bal oldali hasábba gyömöszöli be. Mindez ráadásul egy olyan, túlbonyolított menüstruktúrával történik, aminek következtében a termékkínálatát egyszerre sehogy sem áttekinthető.

Mindenképpen érdemes lenne átalakítani a nyitóoldalt úgy, hogy a fő (középső) tartalmi mezőbe a kiemelt termékek kerüljenek. A cég bemutatására egy újonnan létrehozott About /Rólunk menüponton belül kerülhetne sor. A főbb termékcsoportokra egy vízszintes menüsort lehetne kialakítani úgy, hogy ebből a kurzor „érintésére” (vagyis további kattintás nélkül) láthatóvá váljanak az adott csoporthoz tartozó termékek. Valószínű, hogy a látogatók többsége örülne egy egyben letölthető, kinyomtatható (pdf) termékismertetőnek is.

Semmit sem érnek a termékinformációk, ha nincs mellettük a megrendeléshez szükséges telefonszám és e-mail cím. Mindenképpen érdemes tehát ezeket az adatokat „kihozni” a „Contact” menü alól a nyitóoldalra és az egyes termékeket bemutató oldalakra. Minden felesleges kattintással potenciális vevőket veszíthetsz el.

Az első benyomás (Oldaltörés)

A weben (is) nagyon fontos az első benyomás. Ha valaki kifejezetten a NetAccess termékeit keresve, célirányosan lép be oldalaikra, akkor könnyebb a helyzet. A keresők, vagy más oldalon talált linkek felől érkezőket azonban  befolyásolhatja, milyen környezetbe kerülnek. A NetAccess nem olyasmit árul, ami megkövetelné a látványos környezetet. Ebben a kategóriában sokkal többet ér az áttekinthetőség, az információk világos strukturálása. Ennek megfelelően teljesen felesleges a weboldalakon megjelenő forgó logó is – a cég nem 3D animációt árul - viszont feleslegesen lassítja az oldalak betöltődését.

Miközben a kitartó látogató tájékozódni próbál, feltűnik neki, hogy túlságosan sokféleképpen jelenik meg egyetlen oldalon belül is a cég logója: NetAccess, netaccess, NA. Sürgősen el kellene dönteni, melyik is az „igazi”!  Apró, de fontos dolog, hogy a logóra kattintva vissza lehessen tudni jutni a nyitóoldalra. Általánosan elterjedt gyakorlat, érdemes követni.

Úgy gondolom, hogy a NetAccess olyan cég, aminek kiemelt marketing- és értékesítési csatornája az internet, ezért felétlenül javaslom, hogy ne próbálkozzanak a honlap „háziipari” kivitelezésére, hanem bízzák ezt a munkát szakemberekre!

Pécsi Ferenc
www.dotkomentar.hu