Látogatottság: mérjük, vagy csak számolgatjuk?

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az internetet böngészve jó néhány olyan honlapra bukkanhatunk, amely számolja a látogatóit, a látogatottságot viszont kevesen mérik közülük. Hiába ingyenes és könnyen beszerezhető egy látogató-számláló eszköz, igazán hatékonynak eddig még csak a látogatottságmérő szoftverek bizonyultak - állítják a marketing szakemberek. Milyen érvek szólnak a szoftverek mellett és a számlálók ellen? A hvg.hu most elárulja.

© sxc.hu
A legtöbb weboldal tulajdonos nemcsak  azért  tesz ki honlapjára látogató-számlálót, hogy körülbelüli elképzelése legyen arról hányan nézik oldalát. Sokkal inkább lenyűgözni szeretné  látogatóit, hogy milyen nagy népszerűségnek is örvend a honlapja.

Tévhit, hogy egy egyszerű látogató-számláló képes  helyettesíteni egy látogatottság-mérő szoftvert. Több okból is: az ingyenes szolgáltatást nyújtó cégek a látogató-számlálóért cserébe elvárják, hogy népszerűsítsék őket az oldalon. Másrészt ezek az alkalmazások általában lassúak és ezzel csökkentik az adott honlap letöltési sebességét is. 

Ennek ellenére  a legtöbb esetben a félrevezetett honlap tulajdonos elhelyez egy számlálót a főoldalán, majd mesterségesen feltornássza a látogatószámot. Vagyis többször egymásután rákattint a főoldalra annak reményben, hogy a magas „látogatószám”  hatására több lesz a látogató. Ez azonban nem hoz semmilyen eredményt. Ha ugyanis egy weboldalnak kicsi a látogatottsága, akkor az oldalra látogatók, a számláló láttán levonhatják azt a következtetést is, hogy egy nem túl népszerű helyen időznek. Ahhoz, hogy  weboldal jól  működjön elengedhetetlen egy megfelelő látogatottságmérő szoftver.

A látogatók nyomában (Oldaltörés)

© sxc.hu
A legtöbb marketinges mégsem veszi komolyan a weboldal monitorozás nyújtotta előnyöket. A fenti probléma legfőbb oka, hogy az internet marketingesek többsége idejük legnagyobb részében úgy próbál látogatót, azaz potenciális vevőt  csalogatni az oldalra, hogy megfeledkezik a visszacsatolás méréséről. Ahhoz, hogy a látogató vásároljon nem árt ha a honlap megfelelően végigvezeti őt az értékesítési folyamaton.

Ha a honlaptulajdonos nyomonköveti látogatói mozgását weboldalán, akkor könnyedén kiderítheti, látogatói miért nem vásárolnak.

A profittermelés szempontjából különösen fontos, hogy az alábbi kérdésekre pontosan tudja a választ:

- Hogy találtak rá a látogatók a weboldalunkra?
- Hányan jártak már előzőleg is a honlapon?
- Melyik oldalunk a legnépszerűbb?
- Mennyi ideig tartózkodik az átlag látogató a honlapon?
- Átlagban hány oldalt néznek meg a látogatók?
- Milyen útvonalon közlekednek a honlapon?
- Mely pontokon hagyják el a látogatók weboldalunkat?
- A látogatók igénye szerint…

A weboldal monitorozás végső célja, az összegyűjtött információvfelhasználása. A honlapunk hatékonyságának növelésének titka a monitorozásban rejlik. Ha az látható az adatok alapján, hogy a látogatóink 80 százaléka nem járt még a főoldalon vagy az átlag látogató 2 percen belül elhagyja honlapot, akkor  egyértelműen látszik, a weboldal mely részét érdemes módosítani. 

Forrás:

http://www.internet-marketing.hu/