A tapasztalatok alapján nehezen találnak magyar franchise partnereket a ruházati profilú hálózatok, főként az erős konkurenciát jelentő olcsó távol-keleti import miatt. Persze nem lehet előre megjósolni egy új franchise-rendszer sikerességét, de általában nagy érdeklődés van a különleges, a piacon még nem létező termékek, szolgáltatások iránt. A tavalyi franchise-kiállításon résztvevő gyepfelújítással foglalkozó amerikai franchise-hálózat magyar partnerének bemutatkozását például olyan érdeklődés övezte, hogy ma már 8 franchise-átvevővel végzi tevékenységét.
Jó példa még a rendkivül gyors hálózat-építésre a mindössze 2001-ben, öt éve alapított, argentin Prontowash amely ma már 16 országban több mint 230 franchise-átvevővel van jelen. A hálózathoz csatlakozók egy olyan autómosó-szisztémát vesznek át, amely parkolóházakban, valamint nagyobb bevásárlóközpontok parkolóiban működtethető, a berendezés a mosás során keletkezett szennyvíz összegyűjtéséről is gondoskodik.
A Prontowash egy éve indult el elsőként Kelet-Európában, Romániában, ahol mára a nagyobb bevásárlóközpontok parkolóiban jól ismertek. A régióban, valamint Magyarországon is gyors terjedésre számítanak, itt az elkövetkezendő 4-5 évben kívánják teljes hálózatukat kiépíteni. A hálózat magyarországi terjeszkedésében nehézséget okozhat az, hogy a magyar kizárólagos partnernek közel 40 millió forintba kerül a teljes befektetés.
Innovatív hálózatok egyik előnye, hogy nem kell konkurrencia-kutatást végezni a hazai piacon. Mindenképpen érdemes azonban a nemzetközi tapasztalatokat alapul véve felmérni, hogy milyen igényre számíthatunk a belföldi piacon.
Számos magyar franchise is létezik, amely egyedi szolgáltatást kínál a piacon közülük az egyik a SafeDrive, egy hazai közlekedésbiztonsági program. A rendszer multinacionális cégeknek kínálja szolgáltatásait. Hátránya, hogy a képzést és a franchise-partnereket folyamatos, szigorú ellenőrzés alá kell vonni, hogy a már fentebb említett Európai Uniós követelményrendszert betartsák, betartassák, valamint az oktátás minősége ne hagyjon kívánni valót maga után. A külföldi mester-partnerek képzése rendkívül időigényes és nemcsak a partner előképzettségét, hanem megfelelő képességeit is próbára teszi. A hálózatnak azonban már Lengyelországban is van kizárólagos partnere, és az elkövetkezendő két évben Romániában, Horvátországban és Szlovéniában is terjeszkedni kíván.
Sokan keresik azokat a szolgáltatásokat, amelyeknek nincs versenytársa a hazai piacon, de egyre nagyobb kereslet van még az alacsony befektetésű, illetve az otthon végezhető hálózatok iránt, amelyekről részletesen sorozatunk következő részében írunk.