Melyik a leggyorsabban növekedő közép-kelet európai cég?

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Blue Media Sp. z o.o. vezeti a Deloitte által készített leggyorsabban növekedő közép-kelet-európai országok listáját. Az ötven technológiailag leggyorsabban fejlődő cég között összesen hét magyar vállalkozás található. A Technology Fast 50 győzteseinek átlagos árbevétel-növekedése 842 százalék, a nyertes cég 7591 százalékos növekedést ért el 5 év alatt.

Az idei Technology Fast 50 verseny első díját a lengyel Blue Media Sp. z o.o. nyerte, amely a telekommunikáció, a bankszektor illetve a pénzügy területén alkalmazza az információs technológiát. Az árbevétel több mint 7591 százalékos növekedésével, amelyet a cég öt év alatt ért el, Blue Media a tavalyi tizedik helyről idén a nyertes pozícióba emelkedett.

A legjobb eredményt elért magyar cég a 10. helyezett budapesti székhelyű, integrált munkaerő-közvetítési szolgáltatásokat nyújtó CVO Group. A 11. helyen szintén egy magyar résztvevőt találunk, a Xapt Hungary információ-technológiai céget, melynek fő tevékenysége a Microsoft Dynamics integrált vállalatirányítási rendszerek értékesítése, bevezetése, oktatása és a vállalati igényeknek megfelelő testre szabása, továbbfejlesztése. A Fast 50 listára összesen hét magyar cég került fel.

„A „Rising Star" kategóriában olyan cégek kerülnek jelölésre, amelyek kiemelkedő sikereket értek el, azonban túl rövid ideje vannak jelen a piacon ahhoz, hogy nevezhessenek a Fast 50 versenyre. A „Rising Star” vállalatok 3 - 5 éve működnek, és 2002-es árbevételük meghaladta a 30.000 eurót” mondja Polák. „Ebben a kategóriában egy cég maximum két éven keresztül lehet Rising Star.”

Az idei év Rising Star cége a 2187 százalékos árbevétel-növekedést felmutató magyar Alerant Information Technology Inc, amely első ízben szerepel a versenyen, és amely cég tevékenységének középpontjában az önálló szoftverfejlesztés és alkotás áll. Őt követi egy másik magyar cég, az Onlinet Ltd., illetve a cseh Invia.cz. Az Onlinet ügyfélirányító rendszerek és információs terminálok gyártásával, kereskedelmével és üzemeltetésével foglalkozik. A tavalyi harmadik helyezett magyar Dataplex, az infokommunikációs infrastruktúra kihelyezés (kolokáció) egyik jelentős szolgáltatója, idén negyedik, míg az Adverticum Zrt internetes reklámszolgáltató, a Rising Star ötödik helyét szerezte meg.

 A közép-európai Technology Fast 50 az egyetlen olyan évente megrendezett regionális verseny, ahol a közép-európai technológiai vállalatokat öt éves árbevétel-növekedésük alapján rangsorolják. A Technology Fast 50 program első helyezettjei a következő országokból kerülnek ki: Csehország, Szlovákia, Magyarország, Lettország és Lengyelország. A második helyezett a lengyel Travelplanet.pl internetes utazási iroda 7379 százalékos árbevétel-növekedéssel, a harmadik pedig a cseh e-vásárlási szolgáltatásokat nyújtó Internet Mall, a.s., melynek árbevétele az öt éves időszak alatt 3945 százalékkal nőtt.

„A nyertes Blue Media Sp. z o.o. és a másik 49 leggyorsabban növekvő közép-európai vállalat együtt azt példázza, hogy a piac adta lehetőségeket milyen gyorsan ki lehet használni, és a lehetőségeket hogyan lehet megvalósítani az évek során” tette hozzá - mondta Jiri Polak, a közép-európai Deloitte technológiáért, médiáért és telekommunikációért felelős regionális vezető partnere. Szerinte a technológiai vállalatok legnagyobb kihívásai elsősorban: a képzett munkaerő felkutatásában, alkalmazásában és megtartásában rejlik, másodsorban pedig abban, hogy képesek legyenek lépést tartani a technológiai fejlődés és gyors piaci változások kiélezett versenyében.  A növekedés kulcsa a jól képzett alkalmazottakban és a kivételes vagy egyedi termék (ek) ben rejlik.”