szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A különböző videómegosztókon és közösségi oldalakon kommentelők jelentős része szerint erősen rasszista reklámot készítettek egy mosószernek Kínában. A hirdetésben egy afroamerikai férfit „tisztára mos” egy ázsiai nő.

A reklám azzal indul, hogy egy festékes pólójú, illetve arcú afroamerikai férfi festékes ecsettel és vödörrel a kezében füttyent egy mosni készülő fehér bőrű, ázsiai nőnek. Szeretné megcsókolni, de a nő ehelyett egy mosószeres kapszulát tesz a férfi szájába, és belegyömöszöli a mosógépbe, majd ráhuppan annak tetejére. A mosás alatt jajgatás hallatszik, a program végén pedig egy fehér bőrű, ázsiai férfi mászik ki a gépből, és kacsint egyet.

A téma érzékenységét jelzi egyebek mellett az, hogy a YouTube-ra azzal a megjegyzéssel töltötte fel egy felhasználó csütörtökön a videót, hogy jelezte: nem vállal érte felelősséget, csupán megosztja azt a barátaival. Egy nap alatt csak ebben a fiókban több mint 1 millió 800 ezren látták a reklámot, és csak itt a nyolcezerhez közelít a hozzászólások száma, amelyek között mindenfélét találni. Így az már biztos, hogy akár helyesen választottak a marketingesek témát és kivitelezést, akár nem, az európaiak számára nehezen kimondható nevű mosószer létezéséről máris sokan értesülhetnek.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!