Az Európai Unió verheti be az utolsó szöget a Malév koporsójába. A Napi Gazdaság értesülése szerint napokon belül nyilvánossá válik az a határozat, mely kimondja, hogy a nemzeti légitársaságot hosszú éveken keresztül tiltott állami támogatásban részesítették a magyar kormányok. Ilyen esetekben a támogatásokat vissza kell fizetni, erre azonban a Malév nyilvánvalóan képtelen, mivel soha nem volt képes nyereségesen működni, lényegében mindig az állam finanszírozta az adófizetők pénzéből. Az elmúlt években százmilliárd forintos nagyságrendben támogatta a magyar állam a Malévot, a cég vesztesége idén az optimista prognózisok szerint 25-ről 8 milliárd forintra csökkenhet.
Az elmúlt hetekben felreppent sajtóértesülések szerint egy kevés géppel működő mini-Malév létrehozása ugyanúgy felmerült a tervek között, mint a légitársaság eladása. Előbbi azonban nem valószínű, hogy eredményre vezetne, az európai tapasztalatok alapján a kicsi nemzeti légitársaságok nem bírják a versenyt a rövid távú repülést uraló fapadosokkal, s a hosszútávú járatokra ráhordás sem tartja el őket. Az eladással kapcsolatban pedig csak az a kérdés, hogy lesz-e vevő?