Ma kiderült, miért próbálja a reptéri kommunikáció kicsinyíteni a fapadosok járatindításainak hatását. Bejelentették ugyanis, hogy a Malév csődjére reagálva elkezdik a csoportos létszámleépítést, minden negyedik dolgozótól megválik a Budapest Airport.
A reptér most is a másfél millió átszálló utas elvesztésén rugózik, ami ugyan igaz, de nagy valószínűséggel ennél jóval többet pótolnak a fapadosok. A reptérnek jelen pillanatban az az érdeke, hogy a hatalmas vesztes képe éljen róla, így a kirúgott dolgozók könnyebben belátják, hogy kényszerhelyzetben kerül sor elbocsátásukra.
A reptér szerint a Malév csődje óta nagyjából évi egymillió utas elszállítására ajánlottak fel a légitársaságok új kapacitást, ami hatalmas eltérés ahhoz képest, amit a két fapados számolt. A Wizz Air vezére a múlt héten azt közölte, hogy több székre jött új igény, mint ami a Malévval elveszett, a Ryanair vezérhelyettese pedig tegnap azt mondta, a kiesés 95 százalékára van jelentkező.
Természetesen a helyek teljes betöltése esetén is jócskán csökken a reptér bevétele, hiszen az új járatok kedvezményes árat kapnak a reptértől, s a Malév sok járulékos szolgáltatást is igénybe vett a reptéren.