Az új iPadre vágyó kínaiak inkább megvárják a készülék hivatalos kibocsátását az országban, minthogy a szürkeimportból...
Az új iPadre vágyó kínaiak inkább megvárják a készülék hivatalos kibocsátását az országban, minthogy a szürkeimportból származó példányokért többet fizessenek. A legújabb iPad iránti kereslet kiábrándítóan alacsony Kínában, úgy tűnik, az Apple őrület véget ért, és ez elsősorban a cég felelőssége. Míg az Apple új táblagépe az USA-ban a piacra dobását követő első hétvégén rekordot állított fel, az Apple nem hivatalos kínai kereskedői arról panaszkodnak, hogy náluk a hongkongi és amerikai piacról az országba behozott iPadek iránti kereslet már az első héten visszaesett, így kénytelenek voltak a táblagép bevezető árát 30 százalékkal csökkenteni. A kínai szürke piacon az iPad kettes szériáját először 8000 riminbiért árulták, a hármas széria bevezető ára 5200 riminbi volt. A kereskedők egy hét után 3700 riminbire mérsékelték az iPad árát, hogy a feleslegesen nagynak tűnő készetektől még a hivatalos bevezetés előtt meg tudjanak szabadulni.
Az Apple-mánia egyrészt azért áldozott le Kínában, mert a felhasználók nem érzik azt, hogy elég újdonságot kapnak egy-egy termék fejlesztése révén. Az iPhone 4S-sel együtt az iPad 3-as sem változott meg eléggé ahhoz, hogy igazi újdonságnak hasson. A szakértők ezek alapján nem bíznak abban, hogy az Apple képes idén is lesz megismételni tavalyi teljesítményét, melynek eredményeképp 70 százalékos részesedést szerzett a kínai táblagép-piacon. 2011-ben az iPad eladások megötszöröződtek az előző évhez képest Kínában.