Európa legnagyobb autópiaca jövőre már nem Németország lesz az Audi vezére szerint, aki abban bízik, hogy Oroszország 2013-ban már átveszi a vezetést, és segíthet az európai autópiaci forgalom további fellendítésében. Az Audi 30 ezer autót akar értékesíteni idén az orosz piacon, világszinten pedig a kínai kereslet további növekedésére számít, ahol a prémium kategória piacvezetőjeként a tervek szerint mintegy 700 ezer autót értékesíthet az év végéig.
A német autógyártó az Egyesült Államokban is ki tudja használni, hogy kocsijai tavaly óta a világ második legkeresettebb luxusautóivá váltak. A társaság vezére a Wall Street Journal szerint arra számít, hogy a prémium autók iránti kereslet az USA-ban is nőni fog 2012-ben, így az Audi mintegy 130 ezer gépjárművet értékesíthet a tengerentúlon.
Az Audi nem az egyetlen autógyártó, amely növekedését leginkább a kínai kereslet folytatódó élénkülésére építi. Óvatos becslések szerint az évtized végére évi 30 millió autót lehet majd eladni Kínában, ám sokan úgy vélik, 2020-ra akár 40 millióra is nőhet a felvevőpiac a tavalyi 18 millióról – írta a Reuters. A legjobban a prémium kategória iránti kereslet nő, miközben a kompakt autók iránti kereslet konszolidálódni látszik. A szakértők szerint a gazdasági növekedés mérséklődése sokkal kisebb veszélyt rejt, mint a szabályozás hirtelen változása. Nem példa nélkül való, hogy az ázsiai ország előzetes konzultáció nélkül hirtelen jelentős módosításokat eszközöljön a külföldi cégek jelenlétét szabályozó törvényeken, ám úgy tűnik, az autógyártók vállalják a rizikót.