Ma reggel a Népszava és a Magyar Nemzet is arról értekezik, hogy hamarosan elindulhat a Malév utódja. Értjük, hogy sokaknak jó lenne ez, de amíg a finanszírozásról csak annyi az infó, hogy több befektetői csoport is érdeklődik, az üzleti modellről meg kapitális baromságok jelennek meg (pl. 4 gépes hosszú távú flotta kéne, mert a 2 kevés volt), addig nem érdemes komolyan venni az ilyen híreket.
Érthető, hogy a Magyar Légiközlekedésért Egyesület vezetője, Vécsey Mihály repülni akar és simán lehet, hogy Déry Tamás korábbi Malév-vezérnek van használható elképzelése az újraindításra. A konkrétumokról azonban még nem szólnak a sajtóhírek.
Mi kellene minimálisan? Kormányzati hátszél: a Malév értékes slotjainak és kijelöléseinek átadása, állami utaztatás új légitársaságba terelése, használható üzleti modell (merre repülünk, hány és milyen géppel), valamint néhány tízmilliárd forint befektetői pénz, ami legalább az első évre biztosítja a működést. Ha ezek megvannak, akkor lehet majd komolyan beszélni a témáról.