Új járatok hegyekben - már be is töltötték a konkurensek a Malév után támadt űrt

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Folyamatosan jelentik be a légitársaságok kapacitásbővítéseiket Budapesten a Malév csődjét követően.

Folyamatosan jelentik be a légitársaságok kapacitásbővítéseiket Budapesten a Malév csődjét követően. Noha a tapasztalatok alapján egy komoly légitársaság csődje után eleinte csak a forgalom mintegy harmadát-felét viszik el a helyére furakodó konkurensek, Budapesten már az első nap után sokkal jobb az arány.

A Wizz Air és a Ryanair komoly bővítése után a Travel Service, a Luthansa, az Austrian Airlines és a Swiss is bejelentette, hogy nagyobb gépekkel repül Budapestre, illetve új járatokat indít. Bár még nem tudni több járatnál a sűrűséget, illetve a gépek kapacitásait, de számításaink szerint csak a ma bejelentett új járatok a Malév forgalmának 75-100 százalékára rúgnak, tehát jó esetben már be is töltötték a piaci űrt.

Ez minden várakozást felülmúl, noha egyértelmű, hogy nem marad meg az összes új járat. A Ryanair nyilvánvalóan a Wizz Air kiszorítására is játszik, de konkurálni fog például a Lufthansa új hamburgi járatával is. Persze marad jópár volt Malév-útvonal, melyre senki se repül rá, de ezzel együtt is úgy tűnik, hogy a piac egy nap alatt megoldotta az újraelosztást.

Utasszempontból még jobban is jártunk, leszámítva a nem pótolt néhány útvonalat. Miért is kellett eddig az adófietők pénzéből finanszírozni a Malévot? Ennyi erővel évekkel ezelőtt is elereszthették volna.

Hozzászólások