Hét területen forgalmazzák a Johannát

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mundruczó Kornél filmjét, a Johannát a Cannes-i premier után hét területen sikerült eladni, beleértve Észak-Amerikát és Nagy-Britanniát is. Magyar filmsikerek a seregszemle után.

A Cannes-i Filmfesztiválon bemutatott magyar alkotások máris forgalmazási sikereket könyvelhetnek el. Mundruczó Kornél Johanna című film-operájára a külföldi értékesítéssel megbízott The Coproduction Office a Cannes-i díszbemutatót követően hét területen talált vevőt, beleértve Észak-Amerikát és Nagy-Britanniát is. Az alkotók remélik, hogy mindez segítségükre lesz a film finanszírozásának lezárásában is. A fesztiválkörutat illetően a héten kezdődő kolozsvári fesztiválon láthatja a nagyközönség Jeanne d’Arc történetét, majd a szarajevói versenyben mérettetik meg, egyeztetések kezdődtek Pusan, Varsó, London, Sevilla, Trieszt és Chicago fesztiváljaival is. A magyar mozik közönsége októbertől láthatja a Johanná-t.

Kenyeres Bálint Before Dawn című rövidfilmje élvonalbeli európai kulturális televíziók érdeklődését keltette fel. A film vetítésére többek közt az ARTE, a France3 és az MK2 tévécstornáknál van esély. Karlovy Vary A-kategóriás filmfesztiváljára is meghívást kapott Kenyeres filmje, majd több olasz fesztivál tűzi műsorra, köztük az Alpe Adria Triesztben, aztán Londonban, Sevillában és Szent Péterváron lesz műsoron.

A huszonöt európai ország filmpromóciós szervezeteit tömörítő European Film Promotion, az EFP Cannes-ban tartotta igazgató tanácsának újraválasztását. A hattagú igazgatói testületbe Hollandia, Németország, Norvégia, Spanyolország és Svájc promóciós szervezetinek vezetőivel együtt, a Magyar Filmunió képviseletében Vezér Évát választották meg újabb két évre.