A tequilát Mexikóban készítik és háromféle kiszerelésben kerül a boltokba az Egyesült Államokban. – adja hírül a The Guardian című brit napilap. Az ötlet Isolda Kahloé, a festőnő unokahúgáé, aki elmondta, a tequlia volt Kahlo kedvenc itala, ezért szeretné, ha az ital tükrözné a néhai festőnő személyiségét, életszeretetét.
A brit lap megszólaltatja Teresa del Conde mexikói művészettörténészt, aki felháborítónak tartja az ötletet. Szerinte kommercializálási kísérlet történik, egy művész nevéből márkanevet próbálnak faragni s ha Frida Kahlo tudná, mire használják a nevét, „forogna a sírjában”. Raquel Tibol, Kahlo utolsó élettársa szerint a festőnő unokahúgának nincs joga kereskedelmi célokra használni Kahlo nevét, a jog ugyanis a Rivera nevű tröszté.
Isolda Kahlo azonban azt mondja, a tequila ötlete Mexikót és a mexikói kultúrát szolgálja majd. Az italt háromféle palackozásban, 50, 65 és 90 dolláros árban árulják majd. Az Isolda Kahlo által alapított Frida Kahlo Társaság tervei között szerepel egy 50 cm-es Frida baba árusítása is.
Az 1954-ben elhunyt mexikói festőnő napjainkban reneszánszát éli: filmek készülnek róla, könyvek jelennek meg az életéről és kiállítások nyílnak a képeiből. A kritikusok a jelenséget „Fridamániának” hívják. Frida Kahlo munkássága az utóbbi évtizedben került ismét a művészeti érdeklődés középpontjába s ezt az érdeklődést nem kis részben a művészet gender-szempontú (vagyis a társadalmi nemek vizsgálata alapján történő) megközelítése hívta elő.