A Stones, amelyet az A Bigger Bang turné során néhány hete a brazil Copacabanán másfél millió ember hallgatott, szombat este a 17 milliós kínai metropoliszban egy mindössze nyolcezres csarnokban áll a közönség elé. S két nappal a koncert előtt a jegyek még el sem fogytak, bár a szervezők arról biztosítanak, hogy szombatra minden belépő elkél.
A jegyek az ottani fizetésekhez mérten drágák - 300 és 3000 jüan közöttiek (37-370 dollár), miközben az átlagfizetés 1700 jüan körül van -, de azért 8000 rockzenekedvelő újgazdag bizonyára akad a városban. Valószínű azonban, hogy a Stones ott olcsóbb belépők esetén sem mozgatna meg nagy tömegeket - egyrészt Kínában nem annyira népszerű a rockmuzsika, másrészt az ottani hatóságokról sem mondható el, hogy erőltetnék a dolgot.
Bár a rockzenét már nem tekintik "szellemi környezetszennyezésnek" az ázsiai országban, a kínai kormányzat azért még mindig bizalmatlan a túlságosan lázadónak tekintett műfajjal szemben, és mindent megtesz a terjedése ellen. A zenekarnak be kellett nyújtania cenzúrára a szombati műsort, s abból a kínaiak több "kényes szövegű" dalt ki is húztak, például a Honky Tonk Womant és a Brown Sugart.
A jegyek az ottani fizetésekhez mérten drágák - 300 és 3000 jüan közöttiek (37-370 dollár), miközben az átlagfizetés 1700 jüan körül van -, de azért 8000 rockzenekedvelő újgazdag bizonyára akad a városban. Valószínű azonban, hogy a Stones ott olcsóbb belépők esetén sem mozgatna meg nagy tömegeket - egyrészt Kínában nem annyira népszerű a rockmuzsika, másrészt az ottani hatóságokról sem mondható el, hogy erőltetnék a dolgot.
Bár a rockzenét már nem tekintik "szellemi környezetszennyezésnek" az ázsiai országban, a kínai kormányzat azért még mindig bizalmatlan a túlságosan lázadónak tekintett műfajjal szemben, és mindent megtesz a terjedése ellen. A zenekarnak be kellett nyújtania cenzúrára a szombati műsort, s abból a kínaiak több "kényes szövegű" dalt ki is húztak, például a Honky Tonk Womant és a Brown Sugart.