Új stratégia a Néprajzi Múzeumban: kultúrcentrum

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Zenés programokkal, fiatalokat megcélzó stratégiával igazi kulturális központtá kíván válni a budapesti Néprajzi Múzeum, amelynek igazgatója ismertette az intézmény következő évadának kiállítási terveit.


Mackó a Műanyag c. kiállításról
Tárgykultúra-másként
© Néprajzi Múzeum
Az utóbbi időszakban igencsak progresszív és magas színvonalú kiállításokkal jelentkező intézmény mostantól igazi kulturális központként képzeli el a jövőjét. A Néprajzi Múzeum leginkább zenés programokkal, filmklubokkal és főleg fiatalokat megcélzó stratégiáival mintegy 180.000 látogatóra számít a 2007-es esztendőben - derült Fejős Zoltán főigazgató tájékoztatójából.
 
Fejős Zoltán a Néprajzi Múzeum tárlatairól szólva ismertette: két nagy kiállításuk - a "Síppal, dobbal, didzseriduval  Népek hangszerei a Néprajzi Múzeumból", valamint a "Műanyag" című - folytatódik, utóbbit a nagy érdeklődésre való tekintettel 2007 februárjáig meghosszabbították.
 
Október közepétől nyílik a "Kettő egy pár - szerelem, udvarlás, esküvő a 20. században" című kiállítás, amely három korszakon keresztül ábrázolja a párválasztás és házasságkötés tematikáját.
 
Egy erdélyi családon keresztül mutatja be Székelyudvarhelyet és a fotózást a 2007-es év első új kiállítása, amely a "Képgyártó dinasztia Székelyudvarhelyen - a Kováts-napfényműterem 100 éve" címet kapta. A kalotaszegi festőcsalád, az Umlingok történetét meséli el a jövő év májusában megnyíló "Virágozódott anno" című tárlat - közölte a főigazgató.
 
Szeptemberben ismét a World Press Photo anyagainak kiállítása lesz, majd november végén kerülhet sor arra a történelmi Magyarországról szóló, anyagi okokból egyelőre még csak tervezési szakaszban lévő kiállításra, amely a "Magyarország képben" címet viselné.