A Minden, mindenhol, mindenkor a legjobb film, Brendan Fraser a legjobb férfi főszereplő lett – így zajlott le a 95. Oscar-díjátadó
Utolsó frissítés:
Michelle Yeoh lett a legjobb női főszereplő, Jamie Lee Curtis pedig a legjobb női mellékszereplő. A Nyugaton a helyzet változatlan kapta a legjobb nemzetközi filmnek járó elismerést. Tarolt a Minden, mindenhol, mindenkor, és Brendan Fraser alakítását a legjobb férfi főszereplőnek járó Oscarral jutalmazták. Percről percre tudósításunk a 95. Oscar-díjátadóról.
Most érkezett
A legjobb rendezés: Minden, mindenhol mindenkor
Továbbra is arat a papírforma: a legjobb rendezés díját is a Minden, mindenhol, mindenkor rendezői, Dan Kwan és Daniel Scheinert kapják.
Jelöltek voltak:
Daniel Kwan és Daniel Schienert: Minden, mindenhol, mindenkor
Todd Field: Tár
Martin McDonagh: A sziget szellemei
Ruben Östlund: A szomorúság háromszöge
Steven Spielberg: A Fabelman család
Percről percre
Feltesszük a millió dolláros kérdést
Vajon mit látott Lenny Kravitz a sötétben, az elsötétített színpadon egy napszemüvegben?
A legjobb vágás: Minden, mindenhol, mindenkor
A Minden, mindenhol, mindenkor megkapta a legjobb vágás díját is.
Jelöltek voltak:
A sziget szellemei
Elvis
Minden, mindenhol, mindenkor
Tár
Top Gun: Maverick
A legjobb betétdal szerzője énekelt a színpadon
Amint felkerül róla a netre videó, azonnal megmutatjuk. Addig képzeljék el. Mondjuk úgysem tudják.
Elvitték Rihanna és Lady Gaga elől az Oscart
Az RRR indiai film betétdaláért, a Naatu naatu című számért jár az Oscar.
A Top Gun: Maverick kapta a legjobb hangért járó Oscar-díjat
A hat Oscar-jelölésből egyelőre egyet húzott be a Top Gun.
Sarah Polley a filmje utolsó mondatával üzent a lányainak
A ti történetetek már más lesz, mint a mienk volt.
Ez a Women Talking című film utolsó mondata, miután a megerőszakolt, egy vallási közösséghez tartozó nők csoportja átbeszélte, mit is tegyenek, miután az erőszaktevő férfiak minden büntetés nélkül hazatérnek a bíróságról. A legjobb adaptált forgatókönyvért járó Oscar-díjat átvevő Sarah Polley ezzel a mondattal üzent saját lányainak, akik "erre a bonyolult, de gyönyörű világra" születtek.
Tanár úr, kérem
Először, de nagyon jó eséllyel nem utoljára álltak ma színpadra a 11 díjra jelölt Minden, mindenhol, mindenkor író-rendezői, Daniel Kwan és Daniel Scheinert. Scheinert azzal kezdte a beszédét: „Régebben volt egy olyan vágyam, hogy ha egyszer Oscart nyerek, felmegyek a színpadra, és beszólok az összes tanárnak, akik a suliban valaha is megbüntettek. Úgyhogy jöhet a névsor!” De persze viccelt, és valójában azoknak a tanároknak hadarta el a nevét, akik inspirálták.
Alkotótársa, Daniel Kwan azt mondta: „Sosem gondoltam magamra forgatókönyvíróként: imposztor-szindrómám van és önbizalomgondjaim”, viszont Scheinert az, aki képes neki önbizalmat adni. Meg persze az anyukája.
A Women Talking kapta a legjobb adaptált forgatókönyvért járó Oscar-díjat
Ahogy az várható volt, Sarah Polley író-rendező vehette át a legjobb adaptált forgatókönyvért járó Oscar-díjat. Polley az egyetlen női rendező, akinek a filmje versenyben van a legjobb film díjáért is.