Szerintetek mi az, amiben Budapest megelőzi Amszterdamot? (Csakis jóra tessék gondolni!) Egy nemrég elvégzett, Európára kiterjedő felmérés szerint fővárosunk egyre előrébb verekedi magát a belvárosi romkocsmákat, kávézókat és különleges szórakozóhelyeket felvonultató városok listáján – megelőzve ezzel a holland kollégákat is. A hullámra pedig, úgy tűnik, jó időben ül fel a Fesztiválközpont. A mindig is kissé bizarr nevű BÖF-öt idén felváltja a Café Budapest, azaz a belváros október hetedikétől kilenc napra egyetlen hatalmas kávézóvá alakul.
Az Őszi Fesztivál örökösének igen üdvözlendő a profilja: a kortárs művészeteket szeretné közelebb hozni a hétköznapi emberekhez, különös tekintettel a kortárs jazzre és táncra. A vállalkozó szellemű belvárosi szórakozóhelyek, mint a vadiúj Doboz, a Gödör, a Szikra vagy a Mika Tivadar Mulató mellett a Nemzeti Színház, a Merlin, a Lengyel és Olasz Kultúrintézet is helyet biztosít az elöljáróban is kalaplengetést érdemlő programoknak.
A teljesség igénye nélkül: láthatjuk Nagy Józsefet, a kortárs tánc magyar világsztárját, a tavaszi Fringe Fesztivál győzteseit, a lengyel Teatr Dada von Bzdülöw, a RUBBERBANDance vagy a Münchner Kammerspiele előadásait. Hallhatjuk a progresszív elektronikus zene fontos képviselőjét, az ElettroVocét, emlékezhetünk Szabados Györgyre, mehetünk urbanisztikai konferenciára és rendhagyó városnéző túrákra, mindemellett pedig számos vezetetett beszélgetés, kiállítás is része a programsorozatnak, amely olyan produkciókat hívott életre, mint a Cimbalomhármas, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zeneszerző szakos végzőseinek Liszt-kompozíciói. A legizgalmasabb estének azonban nyilvánvalóan a Dresch Quartet lemezbemutatója ígérkezik, amikor is fellebben a fátyol Dresch Mihály saját készítésű, hosszú évek óta tökéletesítgetett hangszeréről, a Fuhun névre keresztelt, a furulya és a szaxofon tulajdonságaival egyaránt rendelkező instrumentumáról. Hajrá, Budapest, hajrá, kortárs művészek!