Napi tévéajánló: Cry-Baby, A bárányok harapnak, Fellini- Satyricon

Napi tévéajánló: Cry-Baby, A bárányok harapnak, Fellini- Satyricon

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?

A STORY4 19.

A STORY4 19.45-kor az 1990-ben forgatott Cry-Baby című zenés-romantikus vígjátékkal kedveskedik a nézőknek, amely több szempontból is megérdemli a figyelmet. Egyrészt mert ez volt Johnny Depp első főszerepe, másrészt mert a rendezői székben nem más ült, mint Rózsaszín flamingók című gusztustalan botrányfilmjéről elhíresült John Waters. Ezúttal azonban egy önmagához képest meglepően fogyasztható és szalonképes tinifilmet rendezett, amely az ötvenes évek elején játszódik, és a kibontakozóban lévő rock and roll bűvöletében élő fiatalok zűrös szerelmi és egyéb kalandjait meséli el. Johnny Depp született rosszfiú, és talán azóta sem volt ilyen ellenállhatatlan szívtipró, mint ebben a moziban, amit fiataloknak és idősebbeknek egyaránt ajánlunk.

A horrorkomédia a horror műfaján belül is az egyik leghúzósabb szubzsáner, az új-zélandi Jonathan King azonban ügyesen vette az akadályokat, amikor 2006-ban megrendezte A bárányok harapnak című filmet, amelyet a FEM3 csatorna 23.45- kor vetít. A sztoritól természetesen senki sem fog hanyatt esni: egy félresiklott genetikai kísérletnek köszönhetően ugyanis a bárányok kegyetlen vadállatokká változnak, ám egy ilyen film esetében a történetnél sokkal fontosabb a humor és a vérengzés, utóbbiakból pedig nincs hiány. Az erősebb gyomrú nézők garantáltan jól fognak szórakozni ezen a kellőképpen gátlástalan és agyalágyult mozin.

A Cinemax 23.45-kor Federico Fellini 1969-ben forgatott különös hangulatú Satyricon című alkotását tűzi műsorára, amelynek alapjául Petronius töredékes regénye szolgált, éppen ezért a film narratívája is finoman szólva is csapongó, sok esetben pedig elég nehezen követhető. A világhírű olasz rendező az irodalmi alapanyag szellemében nem is törekedett arra, hogy összefogja a csapongó szálakat, ehelyett a hangsúlyt sokkal inkább a Római Birodalom emblematikus helyszíneire, illetve a meztelenség és szex nyílt ábrázolására helyezte, ezért aztán filmje az elkészítését követően - a szexuális forradalom ellenére - 17-es besorolást kapott a korhatárt illetően. Felettébb bátor és pajzán moziról van tehát szó, amelyet felejthetetlen epizódjainak és helyenként igazán sokkoló jeleneteinek köszönhetően az európai művészfilm egyik hasonlíthatatlan gyöngyszemeként tartanak a mai napig számon.

Hozzászólások