A Renault üzemet 1899-ben alapították az autógyár első elkészített darabjain még nyoma sem volt a jól ismert rombusz alakú logónak, akkoriban ugyanis csak a legendás alapító, Louis Renault nevének kezdőbetűje szerepel a járműveken. De még csak nem is a hűtőrácson, vagy a kocsik oldalán, hanem a kerékabroncson.
Az újabb, maradandó változtatásra 1925-ben került sor, ekkortól használják ugyanis az ismert rombusz-alakú logót, amelyet a hatvanas évekig különböző színekben, kisebb-nagyobb alakításokkal formázgattak, később azonban a cégvezetés ráeszmélt, hogy egy logó az állandóságot, a cég, illetve a termékek önazonosságát jelképezi, így jobb nem bolygatni: ezentúl mindegyiknek sárga alapon fekete színnel kellett megjelennie a cég mindenfajta kommunikációjában, reklámjában.
Ez így is volt tizenkét évig, 1972-ben azonban jött a festő Yvaral és édesapja, Viktor Vasarely, akik kicsit átszabták az emblémát: eltűnt belőle a Renault-felirat, az embléma keretét adó sávok pedig Möbiusz-szalaghoz hasonlóan fordulnak önmagukba. Ezen már csak 1992-ben változtattak ismét, s bár a cég egyes új modelljeihez saját logót is készíttet, a háromdimenziós hatást keltő, krómozott felületű négyszög minden Renault elején ott figyel.
Erre a linkre kattintva megismerkedhet további márkák történetével.