Kevesebb pénz jut a magyar turizmus marketingjére

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

Idén a két évvel ezelőtti szint alá csökkentette működési költségét a Magyar Turizmus Rt. (MT Rt.), hogy a marketingkiadásokat kevésbé terhelje a központi költségvetés kiigazítása.

Erre az évre tíz milliárd forintos költségvetést tervezett a részvénytársaság, ebből nyolc milliárd forintot szánt marketingre, két milliárd forintot pedig a működésre. Az MT Rt. igazgatósága elfogadta a csökkentett költségvetést, amely az idei évre 6,1 milliárd forintot irányoz elő marketingtevékenységre és csaknem 1,9 milliárdot a működésre - mondta Galla Gábor, a cég vezérigazgatója.



Tavaly az MT Rt. összesen 9 milliárd forintból gazdálkodott, ebből 7 milliárd forintot marketingre, 2 milliárdot pedig a működési feladatok ellátására fordított. Legdrasztikusabban a kiadványok, kiállítások és hirdetések területén csökkentek a keretösszegek. Erről a területről mintegy 1,2 milliárd forintot vontak el. (MTI)