Tilos az üzletek külső homlokzatán dohányreklámot elhelyezni

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Tilos az üzletek külső homlokzatán dohányreklámot elhelyezni - közölte az Országos Dohányfüst-mentes Egyesület és a Füstírtók Egyesülete közös közleményben kedden a Legfelsőbb Bíróság precedens értékű döntését.

A civilszervezetek szerint a dohányipar ellen két és fél éve folytatott harcuk a civil szféra győzelmével zárult. Szerintük a precedens értékű ítéletet követően a dohányipar csak rosszhiszeműen tarthat kint, vagy helyezhet ki homlokzati dohányreklámot.

Kathi Attila, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség kommunikációs főosztályvezetője elmondta, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság határozataiban rendszeresen megbüntette az üzleten kívül dohányreklámot elhelyező boltokat. A fogyasztóvédők határozatait azonban a dohánygyártók bíróságon megtámadták, és az ügyben először született precedens értékű döntés, amely a hatóságnak adott igazat. Kathi Attila megnyugtatónak tartja, hogy Legfelsőbb Bíróság a jogi helyzet tisztázására precedens értékű döntést hozott, amely iránymutató lehet a többi per esetében is.