November végén, csaknem egyidőben publikálta saját lappiaci felmérésének eredményeit a Szonda Ipsos és a TGI. A két kutató cég elemzéseiben egybehangzóan Magyarország második legolvasottabb országos terjesztésű napilapjaként pozícionálta a Metro hírújságot. Eltérés mutatkozik viszont az olvasószám változás arányszámában: míg a TGI az olvasószám általános csökkenését mutatta ki a napilappiacon, addig a Szonda növekedésről számol be. A Metro esetében ez a növekedés kiugróan magas, 23% fölötti értéket mutat országos szinten.
„Ez a növekedési arány azért is figyelemreméltó, mert a tabloid típusú lapok egyre több olvasót hódítanak el a politikai napilapoktól. A számok ezzel ellentétes tendenciákról árulkodnak a Metro esetében” – kommentálta a kutatás eredményeit Hivatal Péter, a Metro hírújság idén kinevezett vezérigazgatója. A független piackutató cégek olvasószámra vonatkozó adatait a Magyar Terjesztés-Ellenőrző Szövetség gyorsjelentésében szereplő auditált számok is sejtetik. A Matesz harmadik negyedéves gyorsjelentése szerint a Metro hírújság 305 815 terjesztett példányszámmal továbbra is a legnagyobb példányszámú országos napilap.