A formatervezett külsejű, óriási tárkapacitású Apple iPodéhoz hasonló funkciókkal és minőséggel adott esetben a konkurens gyártók hordozható digitális zenelejátszó készülékei is rendelkeznek. Azt azonban már nem mondhatják el a vetélytársak, hogy marketingkampányuk is annyira megihlette volna a rajongókat, mint az iPodé.
A televíziós-, sajtó- és plakáthirdetéseket magába foglaló kampány a 18-34 éveseknek szóló reklámok kategóriájában idén elnyerte a Cannes-i marketingfesztivál oroszlánját. A hirdetések kék, bíbor, narancs, zöld, vagy rózsaszín alapján csupán táncoló fiatalok körvonalai jelennek meg. A fekete árnyak kezében és fülében a jellegzetesen fehér színű iPod és annak fülhallgatója látható csak.
Nyáron az iraki Abu Graib börtönben készített, megalázott rabokat ábrázoló fényképfelvételek Photoshoppal kezelt változatai járták be a világot.
Az interneten külön oldalakat hoztak létre a híres filmprodukciók szereplőinek kezébe mp3-lejátszót montírozó amatőr grafikusoknak, az egyik ilyen az iPocalypse Photoshop.
Legújabban pedig iPodosított („iPodified”) családi fotók pólókra nyomtatását vállalja egy kis cég, amelynek – mint weboldalán közli – semmi köze az Apple-höz, hacsak az nem, hogy kedvelik az iPod-ot.