A BBC közönség- és fogyasztóikutatás-részlege megbízta a GfK Piackutató Intézetet, hogy a Nagy-Britanniában eddig értékelt valamennyi földi tévé-adás és néhány kiválasztott műholdas tévé- valamint rádióműsor hatását az internet segítségével mérje fel 2005 áprilisától. Az európai médiakutatásban piacvezető GfK új mérési módszere szakít az eddigi hagyományokkal. A jelenlegi írásos és postai úton történő tájékozódást online megkérdezés váltja fel. Az új rendszerben a nézők otthonukból vagy munkahelyükről jelentkezhetne be; az előző esti műsorokról a véleményüket általában is közölhetik, de speciális kritériumok alapján is megfogalmazhatják észrevételeiket.
A sugárzás után 36 órával alapvető információk állnak majd rendelkezésre minden műsorról. Ez jelentős javulás a 16 napos ritmushoz képest, ahogyan a jelentések most készülnek. Az új rendszer rugalmasabb is, előre nem látható körülményekre, fontos események miatti műsorváltozásra gyorsan képes reagálni.
A panel méretét 3 ezer felnőtt médiahasználóról 15 ezerre növelik. Ehhez járul egy úgynevezett gyermek-panel, amelybe 1.500 gyermek és fiatal tartozik, a 4 és 15 év közötti korosztályból.