Leginkább az Egyesült Királyságban élők érzik úgy, hogy maga alá temeti őket a távirányító áradat, ami már a válaszadók 42 százalékának kifejezett problémát okoz. Az olaszok negyede tapasztalta már meg a technológiai túlterheltséget, de válaszaikból kiderül, hogy őket kevésbé érinti érzékenyen a jelenség.
A kutatás eredményeinek nyilvánosságra hozatala egy időben történt egy új-generációs otthoni szórakoztatóelektronikai termék Intel által bemutatott koncepcionális termék Entertainment PC. Ezt nappaliba szánták, és kívülről egy erősítőhöz hasonlít leginkább, azonban működése alapján valójában egy több-funkciós szórakoztató számítógép. Egy eszközben kombinálja a CD/DVD-lejátszók és felvevők, az FM sztereo és zenei szerverek és a videófelvevők képességeit. Lehetővé teszi televízió programok felvételét, játékok letöltését, kedvenc zeneszámok meghallgatását, DVD-k lejátszását, digitális fényképek kezelését vagy archiválását, méghozzá egy egyszerűen hozzáférhető távirányító, vagy vezeték nélküli billentyűzet segítségével.
A kivitelezésében az új PC-platorm semmiben sem hasonlít a mai munkaállomásokra, amelyeket eddig hagyományosan a dolgozószobákba száműztek. Közelről egy modern DVD-lejátszóra hasonlít, s ezzel a formával azoknak az európai felhasználóknak közel kétharmada is kompromisszumot köthet, akik elsősorban a külalak és a nagy térfoglalás miatt nem helyeznék a számítógépet a nappaliba.
A kutatás eredményeivel kapcsolatosan Piotr Pagowski, az Intel Közép-Kelet-Európai területi menedzsere a következőket mondta: „A kutatás bizonyítja, hogy a modern háztartások rengeteg szórakoztatóelektronikai eszközzel vannak felszerelve, köztük televíziókkal, számítógépekkel, DVD-lejátszókkal – és így a távirányítók is felhalmozódnak. Ennek eredményeként az emberek úgy érzik, hogy ellepik őket ezek az eszközök, és ezért úgy véljük, hogy az Entertainment PC ideális megoldást nyújt a távirányítók rohamának visszaverésére.”
A kutatás, amely a szórakoztatóelektronika otthoni felhasználói szokásait vizsgálta az Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban és Hollandiában, érdekes adatokkal szolgál arról is, hogy valójában ki birtokolja a távirányítót az otthonokban. Bár az európai háztartásokban már annyi ilyen eszköz van, hogy minden családtagnak jutna minimum egy, a férfiak még mindig 37 százalékban maguknak szeretnék az irányítást.
Jelentős különbségek vannak azonban e téren az országok között. Franciaországban a férfiak szeretnek irányítani (43%), míg Olaszországban a férfiak negyede ragaszkodik ehhez. Érdekes módon a déli országban a gyerekek tűnnek a leginkább dominánsnak ebből a szempontból (27%).
Míg a vásárlás hagyományosan a nők területe, ha szórakoztatóelektronikai termékekről van szó, a férfiak szeretik átvenni a kezdeményezést. Arra a kérdésre, hogy miként hozzák meg a döntést egy-egy új szórakoztatóelektronikai eszköz vásárlásáról, a háztartások 63 százalékában a férfiak mondták ki a végső szót, míg a nők csak 37 százalékban dönthettek.