Lehívta az intézmény rendelkezésére álló négymilliárdos bankhitel első részletét a Magyar Televízió (MTV) Rt. - áll a televízió szerdai közleményében. Zimmerné Holub Katalin szóvivő nem akarta elmondani, hogy első körben mekkora összeget vettek fel.
A Magyar Televízió 2004 végére 8 milliárd forintos tartozást halmozott fel. "Az intézmény az 500 000 forintnál kisebb tartozásokat azonnal - a többi hitelezővel szembeni tartozás 25 százalékát még ebben az évben - átutalja". Zimmerné szerint "a fennmaradó szállítói tartozások kezelésére a társaság a jövő év első napjaiban tárgyalásokat kezdeményez annak érdekében, hogy a 8 milliárd forint minél nagyobb része kezelhető legyen a rendelkezésre álló 4 milliárdos hitelkeretből".
Múlt keddi ülésén döntött úgy a közszolgálati médiumot felügyelő közalapítvány kuratóriumának elnöksége, hogy lehívhatja a közelmúltban felvett négymilliárd forintos hitelt a Magyar Televízió Rt. A testület több, neve elhallgatását kérő tagja szerint az összeget a beszállítókkal szemben fennálló tartozásainak kiegyenlítésére kívánja fordítani az évek óta anyagi gondokkal küszködő intézmény.
A közszolgálati médiumot felügyelő közalapítvány kuratóriumának elnöksége kedden jóváhagyta, hogy az MTV hosszú távú, a jelenleginél előnyösebb megállapodást kössön műsorainak továbbításáról az Antenna Hungária (AH) Rt.-vel. Az új megállapodás "jóval kedvezőbb kondíciókat" biztosítana az MTV számára, például a mostaninál alacsonyabb áron több szolgáltatást kapna az intézmény.
(Az idei büdzsé szerint körülbelül 7,3 milliárd forintot fordított az állam a Magyar Televízió sugárzási díjának fizetésére; ez az összeg jövőre mintegy félmilliárddal csökken a napokban elfogadott 2005-ös költségvetés szerint.)
Pinke György, a közszolgálati médium akkori ügyvezetője idén február elején beszélt arról az MTI-nek, hogy új szerződést kívánnak kötni műsoruk szórásáról az Antenna Hungáriával; hangsúlyozta, hogy az MTV a kereskedelmi csatornáknál nagyobb összeget fizet műsorának szórásáért az AH-nak.
Ennek okaként - amellett, hogy a médium két csatornát üzemeltet - említette, hogy míg a másik két társaság az ország területének 80 százalékánál valamivel többre, addig az MTV 96,5 százalékára juttatja el programját, márpedig "egy határon túl a lefedettség növelése aránytalanul magasabb költséget okoz".