Az év harmadik hetének adatai szerint a legnézettebb tévéadó az RTL Klub volt, hiszen mind főműsoridőben, mind azon kívül magasabb nézőszám jutott egy műsorpercére, mint a konkurens csatornák műsorai esetében.
Múlt hét hétfőn a Barátok közt és a Legyen Ön is milliomos mellett Frei Tamás riportműsora vonzotta igazán a nézőket, utóbbit több mint másfél millióan követték figyelemmel, közülük 771 ezren a kereskedelmi szempontból értékesebb 18-49 év közötti korcsoportból kerültek ki. Kedden hasonló erőviszonyok alakultak ki, annyi különbséggel, hogy a Magyar Televízió hadrendbe állította archívumát is: az Önök kérték című kívánságműsort a teljes népességből 1,15 millióan látták, bár a fiatal nézők ennek kevesebb mint egyharmadát tették ki.
Általánosan jellemző az egész hétre, hogy a saját gyártású beszélgető-, show-, és magazinműsorok, valamint sorozatokhoz képest az esti filmek sokkal kevesebb embert érdekelnek. A vasárnap a TV2-n vetített, sokak által már unalomig ismert Mátrixnál például a teljes lakosság körében A szólás szabadsága is erősebb volt. Hasonlóan meglepő, hogy a csütörtök este tíz órától – szintén a TV2-n – adott A kísérlet című, nemrég moziban is vetített pszichodráma csupán 528 ezer magyar embert (283 ezer fiatalt) érdekelt, holott az eredetileg börtön-kísérletnek nevezett, Zimbardo nevéhez fűződő, valós pszichológiai tesztről készült filmet ugyanaz az Oliver Hirschbiegel jegyzi, aki most a Hitler végnapjairól szóló A bukással arat a pesti mozikban. A fentiekre a hétvégi családi filmek cáfolnak rá, pénteken meglepően jól futott az RTL-en az Ők is a fejükre estek című dél-afrikai vígjáték, 1,8 millió nézőjének több mint fele a 18-49-esek közül került ki.
A szombatot és a vasárnapot – úgy fest – kezdi magáévá tenni a TV2 és az MTV. Előbbinek a Rex felügyelő-Tények-Magellán-Activity blokkja nézettségben szinte megközelíthetetlen volt szombaton, utóbbi a – mint a napokban kiderült, a csehszlovák titkosszolgálat által is figyelt - Hofi Géza egykori kabaréjával gyűjtött 1,77 millió (614 ezer fiatal) nézőt. A hét utolsó napján a Jóban-rosszban című TV2-s napi sorozat debütálásába kissé belerondítottak Hajdú Péterék, az MTV Névshowr című attrakciója 218 ezerrel több nézőt érdekelt, mint a szappanoperát, bár mindketten felülmúlták az ugyanebben az időben az RTL-en vetített Az utolsó akcióhős című Schwarzenegger-filmet. A 18-49-es korosztály érdeklődését vizsgálva azért nyugodtabban lehetnek a TV2-nél, hiszen ebből a rétegből 873 ezren nézték a sorozat első epizódját, ami a Napló nézőszáma után a második legmagasabb szám volt vasárnap.
Hogy hétköznapokon miként áll majd helyt a Jóban-rosszban, az egyelőre kérdéses, de hogy nem lesz könnyű dolga, azt jól jelzik a tegnapi nézettségi adatok: az RTL Klub Fókuszát hatszázezerrel többen (18-49-esek között 180 ezerrel többen) nézték, mint a sorozat második epizódját.
Jobban futott a Névshowr, mint a Jóban-rosszban
Utolsó frissítés:
A TV2 frissen indult szappanoperája vasárnap jól kezdett, de az MTV varietéműsorát így is többen látták, tegnap pedig a Fókusz múlta felül a sorozatot. Az AGB Hungary nézettségi mutatói alapján az előző hét legnézettebb műsorai a Barátok közt és a Napló volt.