A hét és félmilliós közönség nagy része továbbra is a kereskedelmi műsorszolgáltatók adásait figyeli, de a közszolgálati adók, különösen a Kossuth Rádió piaci jelenlétével is egyre inkább számolni kell - írja a DSH-Online. Az országos rádiós piacot azonban a Sláger-Danubius párharc jellemzi. A heti adatok szerint a Danubius decemberben kicsit lemaradt ebben a versenyben, a különbség azonban nem jelentős (elérésben mindössze 0,6%), és várhatóan tartós sem lesz.
A napi görbékből kiderül, hogy hétköznap a Kossuth adó Déli Krónikája a 8%-os rating értéket is túllépi, de a Reggeli Krónikának is egyre több hallgatója van. Délelőtt a Sláger vezet, valószínűleg a Bumeráng népszerűségének köszönhetően – ez abból is látszik, hogy a hétvégi napokon ez a különbség a két adó között jelentéktelen. Délután azonban – hétköznap és hétvégén is – egyértelműen a két kereskedelmi országos adó versenyez, hol az egyik, hol a másik kerül átmeneti és általában jelentéktelen előnybe. Esténként az összes adó hallgatottsága zuhan, hiszen a közönség nagy része ilyenkor már inkább a televízió készülékek előtt vagy más rádióhallgatást kizáró tevékenységgel tölti idejét. A szoros verseny a piaci részesedés mutatóiban is tükröződik. Itt jobban megfigyelhető az a viszonylag új jelenség, hogy az Egyéb rádiók az esti időszakban a hallgatók mintegy 20 százalékát kötik le.
A fogyasztói csoportként kiemelt 25-44 évesek körében már sokkal inkább a Danubiusnak kedveznek a számok. A Kossuth rádióval ebben a korcsoportban szinte nem kell számolni, a közszolgálati adóhoz ugyanis jellemzően az idősebbek hűségesek. A heti adatok szerint a Danubiusnak itt valamivel több hallgatója van, mint a Slágernek. A napi hallgatottság annyiban más, mint a teljes 15 év feletti rádióhallgatók körében, hogy a Bumeráng délelőtti sikere után délben a Danubius átveszi a vezetést, és attól fogva versenytársa csak ideig-óráig tudhatja magáénak a vezető pozíciót. Az igazán szoros küzdelmet azonban a hétvégi mutatók tükrözik: a két rádióhoz tartozó görbe alig megkülönböztethető egymástól, annyira együtt haladnak. A részesedést tekintve viszont Danubius a Kívánságműsorral magabiztosan vezet délután 4 és este 8 óra között. Ugyanebben az időszakban a Sláger rádiónál az Egyéb rádiók is nagyobb részesedést mondhatnak magukénak a teljes hallgatói táborból.
(DSH-Online)
Kiéleződött a verseny az országos rádiók piacán
Utolsó frissítés:
A Szonda Ipsos és a GfK Hungária közösen végzett havi hallgatottsági kutatása szerint decemberben kissé esett a rádiózók összes létszáma - írja a DSH Online.