„A Clearswift által javasolt házirendeket sokan az alkalmazottak szabadságának sárba tiprásaként értelmezik, a gazdálkodó szervezeteknek viszont alapvető érdekük, hogy megvédjék jó hírnevüket. Olyan konszenzuson alapuló házirendeket kell bevezetni, amelyek mind a szervezetek érdekeinek, mind az alkalmazottak igényeinek megfelelnek” – mondta el Fórján Tamás, az adatbiztonsági kérdésekkel foglalkozó 2F 2000 Kft. műszaki igazgatója.
A blogolási problémákra akkor terelődött jelentősebb figyelem, amikor ismert amerikai cégektől több esetben is elbocsátottak embereket az online naplókban megjelent dolgok miatt. Mark Jen például a Google-ról közzétett vitatott megjegyzései miatt veszítette el munkáját a a cégnél. Tavaly hasonló esetek fordultak elő többek között a Delta Airlinesnál és a Microsoftnál is.
„A közelmúlt fegyelmi ügyei jól mutatják a véleménynyilvánítás szabadsága és a vállalati érdekek közötti potenciális konfliktusokat. Elkerülhetetlen, hogy a cégek kommunikációs házirendeket vezessenek be hírnevük és márkaneveik, de ugyanakkor dolgozóik védelme érdekében is. Ahogyan üzleti szempontból öngyilkosságnak minősül, ha nem óvjuk magunkat a külső webes támadások ellen, ugyanúgy nincs más választásunk, védekeznünk kell a belső fenyegetések ellen is” – jelentette ki a Clearswift kutatási igazgatója, Alyn Hockey.