A TV2 rátette kezét a szombat estére

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miközben az RTL Klub hétköznapi műsorrendje az elmúlt héten is megbízhatóan hozta a nézettséget, a szombat estét – nem utolsósorban a Megasztár jó szereplésének köszönhetően – gyakorlatilag magáévá tette a TV2. Vasárnap ugyanakkor az elmúlt hetekhez képest feltűnően kevesen ültek le a tévéképernyők elé.

Jól kezdődött Gáspár Győző számára az elmúlt hét, a szereplésével forgatott reality ugyanis nemhogy túlélte, de 550 ezer nézővel felülmúlta a Bagi-Nacsa páros paródiaműsorát (utóbbi 1,32 millió embert szórakoztatott hétfő este) – derül ki az AGB Hungary által az év 10. hetében mért nézettségi adatokból. A nap legnézettebb műsora ezzel együtt a Barátok közt volt 2,05 millió nézővel.

Az RTL Klub népszerű napi sorozatának egyébként mind az öt múlt heti epizódja a húsz, a teljes lakosság körében legnézettebb műsorszám között végzett. A kereskedelmi szempontból fontos 18-49 év közötti korosztály esetében még jobban áll a szappanopera, hiszen a hét tíz legnépszerűbb műsorszáma között foglal helyet minden része. A vetélytársnak tekintett, bár annál egy órával korábbi időpontban sugárzott Jóban-rosszban mindeközben napi 1-1,2 millió nézőt vonzott a teljes lakosságból.

A Barátok köztnél is jobban szerepel a teljes népesség körében a Legyen Ön is milliomos!, a Vágó István vezette vetélkedő szerdai adása 2,19 millió nézővel 2005. tizedik hetének leginkább nézett programja volt. A hozzá képest félóra eltolódással a TV2-n sugárzott Multimilliomos című Jakupcsek Gabriella-vetélkedő legnézettebb, csütörtöki adására 1,42 millióan voltak kíváncsiak.

Győzikéhez hasonlóan megállapodni látszanak az RTL Klub nemrég indított műsorai is. A Házon kívül című, csütörtök éjjel sugárzott politikai-közéleti heti magazin 763 ezer embert érdekelt, ez pedig 210 ezerrel haladja meg a vele szemben a TV2-n sugárzott Bennfentes című bulvármagazin nézőszámát. Jól tartja magát a TV2 péntek esti vetélkedője, az Áll az alku is; bár a vele csaknem azonos időben kezdődő Barátok közt több nézőt vonzott (1,94 millió), a szappanoperát követő, Hajós András vezette szórakoztató „tehetségkutatóról” többen kapcsoltak Gundel Takács Gábor vetélkedőjére (végeredményben 1,68 millióan). A 18-49-esek körében ugyanakkor Hajós volt a népszerűbb: a Benne leszek a tévében-t 749 ezren nézték közülük.

Hétvégén a TV2 hozta magát: a Tények-Magellán-Activity-Megasztár szombaton verhetetlen volt, az egyre kiélezettebb küzdelmet hozó tehetségkutatót 1,88 millióan látták. Ilyen műsorkörnyezetben a RTL Klubnak is megvan a maga szenvedő sorozata: az Activityvel egyidőben sugárzott Szeress most! 400 ezer nézővel kevesebbet hozott, mint a Szulák-féle vetélkedő (utóbbit a teljes lakosságból 1,76 millióan látták). A hét utolsó napján – bizonyára a többnapos ünnep miatti szabadidős kikapcsolódás miatt – a korábban mértnél sokkal kevesebben ültek le a tévéképernyők elé: az utóbbi két hétben egyaránt a nap legnézettebb műsoraként végzett Naplót 1,86 millióan látták, szemben az egy héttel korábbi 2,27 millióval, a  18-49-es korosztály körében ráadásul az RTL Klubon futó Medicopter című sorozat is rávert 80 ezer nézőt Svábyék magazinjára. Az Eurovíziós Dalfesztivál MTV-n sugárzott válogatójának megtekintésére 1 millió 70 ezer ember szánta rá magát, ez pedig jócskán elmarad a szokásosan ugyanebben az időben sugárzott Névshowr, illetve Szuperbuli című zenés-táncos műsorok nézettségétől. A szólás szabadságát 1,01 millióan nézték, s kevesebb mint egynegyedük tartozik a 18-49-es korosztályba.

Az év tizedik hetében az egy műsorpercére eső átlagos nézőszámot tekintve a TV2 mind a 18-49-es korosztály, mind a teljes népesség körében megközelítette az RTL Klub számait, a főműsoridős nézettséget vizsgálva azonban az RTL továbbra is nagyobb arányban vezet vetélytársa előtt.