Igencsak megközelítette a TV2 a nézettségért folyó versenyben piacvezető vetélytársát - derült ki az AGB Hungary által az év 14. hetében mért nézettségi mutatókból. Ezek alapján az is megállapítható: a felzárkózásba némileg belejátszott az MTV enyhe javulása is.
Az RTL Klub hétfőjét ismét bearanyozta Győzike, a roma előadó családi életét közszemlére tevő realityt nézték ugyanis aznap is, s egész héten is legtöbben, mégpedig mind a teljes lakosságból, mind a hirdetők szempontjából relevánsabb 18-49 év közötti korcsoportból (2,1 millióan, illetve 1,08 millióan). A Bagi-Nacsa páros vele egyidőben futó paródiaműsora, a Banánhéj 1,1 millió nézőt érdekelt (532 ezret a 18-49-esek közül). Az este tíz órakor kezdődő Szulák-show azonban már rávert az RTL Klub Vak végzet című akciófilmjére; a talk-showt összesen egymillióan látták, míg a filmet 892 ezren. Az MTV legtöbb nézőt hozó műsora a Kékfény lett, ezt 1,03 millióan követték hétfő este nyolctól. Keddre a Barátok közt visszavette a vezetést. Kétmillió nézőjével maga mögé utasította Vágó István vetélkedőjét (1,7 millió néző) és a Vészhelyzetet (1,67 millió néző) is. A köztelevízió napi működésének csúcspontja az 1,08 millió ember által megtekintett Önök kérték kívánságműsor volt, bár a nézők csupán kisebb része, 287 ezer ember tartozott a fiatalabb, keresőképes korosztályba. Szerdán Columbo hadnagy diadalmaskodott Fantomas felett. Míg a Los Angeles-i rendőrség nyomozója 1,4 millió érdeklődőt hozott a TV2-nek, addig a bőrfejű francia bűnözőre csupán egymillió néző volt kíváncsi.
A csütörtök esti párharcot azonban Fábry Sándor és az RTL Klub nyerte: az Esti Showdert 1,5 millióan látták (735 ezren közülük 18-49-esek), míg a konkurens adón Bochkor Gábor vezetésével futó Csaó, Darwin! című vetélkedőt ennél kevesebben, 1,14 millióan nézték (köztük 551 ezer keresőképes személy). A showműsorok után a közélet és a bulvár csapott össze, a párharcból pedig – talán meglepetésre – előbbi került ki győztesen. Az RTL Házon kívül című heti magazinját 862 ezren látták este 11-től, ugyanebben az időben viszont mindössze 509 ezren érdeklődtek a TV2 Bennfentes című sztármagazinja iránt.
II. János Pál pénteki temetését több televízióadó is közvetítette, a földi sugárzású csatornákon összesen 1 millió 340 ezren követték figyelemmel a szertartást, legtöbben közülük az RTL Klubot választották (508 ezren, szemben az MTV 499 ezres, s a TV2 331 ezres közönségével). A TV2 ezen a napon lemondott a szórakoztató műsorok sugárzásáról, ám az este sugárzott Ivanhoe című kalandfilm 1,5 millió nézőjével így is a harmadik legnézettebb műsor lett pénteken. (A Barátok közt és a Legyen Ön is milliomos! előzte meg.) Hajós Andrást két hete a pápáról szóló visszaemlékezés miatt voltunk kénytelenek nélkülözni, a temetés napján azonban ismét képernyőn volt, s csaknem ugyanakkora nézettséget produkált, mint ideiglenes eltűnését megelőzően. Ezúttal 1,36 millióan voltak kíváncsiak a pár perces hírnévben fürdő önjelöltekre.
A hétvégét újfent visszavette a TV2, a szombati Megasztárt meggyőző többség, 1,88 millió néző (848 ezer fiatal-keresőképes) látta, 280 ezerrel többen, mint az Activityt, illetve a tehetségkutató eredményhirdetését. A rivális csatorna a Gagyi Lovag című Martin Lawrence vígjátékkal igyekezett alternatívát nyújtani, erre azonban kevesebben, 1,44 millióan kapcsoltak (bár több mint felerészben, 774 ezren 18-49-esek), s ennél is alacsonyabb számban, 1,16 millióan nézték a Heti hetest. Magához tért vasárnapra a Napló is, Sváby András magazinját 2,1 millióan követték, ezzel több mint hatszázezer nézőt vert rá az őt már többször is lehagyó Medicopter 117 című akciósorozat aktuális epizódjára. Ezt megelőzően a Tények 1,9 millió nézőt, míg a Naplót követő James Bond mozi, a Halj meg máskor! 1,57 millió nézőt hozott. Igazi fegyvertény a Magyar Televíziótól, hogy a Mágnás Miksa sugárzásával sikerült feledtetnie az éppen hiányzó Szuperbulit, a magyar játékfilmet 1,43 millióan nézték, bár az utána következő A szólás szabadsága már csak 882 ezer embert tartott a köztévén.
Ami a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget illeti, az RTL Klub még mindig népszerűbb a teljes lakosság, s a 18-49 évesek körében is (az emberek 28,5 illetve 30,4 százaléka választja, szemben a TV2 27,7; 29,3 százalékával, az M1 13,5; 9,0 százalékával és a Viasat3 3,9; 4,8 százalékával). A főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 32,6 százaléka, a 18-49-esek 35,6 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 30,6; 32,8 százalékuk, az M1-et 14,2; 9,1 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,7; 4,7 százalékuk.
A Megasztár kiütötte nyergéből a Gagyi Lovagot
Utolsó frissítés:
Győzike és a Berényi család továbbra is szárnyal, a TV2 nézettségi mutatói az elmúlt héten mégis megközelítették az RTL Klubét. Mindeközben II. János Pál temetési szertartásának nézettségi versenyét az RTL Klub nyerte.