A Fanta márkanévhez kapcsolódó, a tévéreklámokból megismert "bamboocha-életérzést" népszerűsítő narancsszínű ragaszokkal van tele a város, hozzájutni pedig nem nehéz, hiszen a reklámkampány kezdetén például a 130 ezer példányban megjelenő Pesti Est egyik tavaszi számából bárki kiszedhette és a kívánt helyre tapaszthatta.
A Fővárosi Közterület-felügyelet szóvivője az Index kérdésére elmondta, hogy csakis az arre kijelölt helyeken lehet reklámokat elhelyezni a közterületeken, szabálytalanság esetén pedig hivatalból szabálysértési eljárást kezdeményeznek, ha a felkeresett hirdető cégnek nincs érvényes engedélye a hirdetmények kihelyezésére. "Mi nem foglalkozunk azzal, hogy politikai, vagy reklámkampányról van szó, ha kell intézkedünk" - mondja Garamszegi Andrea.
A közgyűlési rendelet értelmében a nem hirdetmények elhelyezésére szolgáló berendezéseken, épületek falain elhelyezett falragaszok elhelyezéséért ugyanis a reklámozott természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet vezetője vonható felelősségre. Szabálysértési eljárás elé nézhet tehát a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft., bár a kiszabható legnagyobb, ötvenezer forintos bírság kifizetése feltehetően nem okoz gondot a vállalatnak.
A gerilla- és vírusmarketingről ide kattinva olvashat bővebben.
Vadragasztásért perelhetik a Coca-Colát
Utolsó frissítés:
A matricázó street-art divatot meglovagoló reklámkampányt folytat a Coca-Cola Magyarország, az utcákat gyakorlatilag elárasztják a narancssárga ragaszok - írja az Index. Az elkövetőt bajosan, a "megrendelőt" azonban felelősségre lehet vonni.